فروشگاه‌ های اینترنتی دارای نشان ای ‌نماد باید قیمت به‌روز و موجودی کالا را اعلام کنند

فروشگاه اینترنتی.jpg

مرکز توسعه الکترونیک حالا همه‌ی فروشگاه‌های اینترنتیِ دارای نماد الکترونیک را موظف کرده است تا عدم موجودی کالا و قیمت به‌روز کالا را در اختیار مشتریان قرار دهند.

فروشگاه‌های اینترنتی مدت‌هاست که جای خود را در کشور ما باز کرده‌‎اند. بعد از شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان هم، این نوع خرید بیشتر از قبل در بین مردم محبوب شد. یکی از ویژگی‌هایی که باعث شده است تا کاربران راحت‌تر بتوانند به فروشگاه‌های اینترنتی اعتماد کنند، اعطای نماد الکترونیکی یا همان ای نماد به این کسب و کارهاست.

در شرایط فعلی و در حالتی که با نوسان قیمت مواجه هستیم، یکی از مشکلاتی که ممکن است حین خرید پیش بیاید، پرداخت هزینه‌ی خرید کالایی است که واقعا در نزد فروشنده موجود نیست. از این رو یا کاربر برای تحویل کالای خود، یا باید هزینه اضافی را پرداخت کند و یا سفارش او لغو خواهد شد.

حالا اما برای رفع مشکلاتی که در حوزه خرید و فروش الکترونیکی وجود دارد، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در اطلاعیه‌ای، فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد الکترونیکی را ملزم کرده است تا قیمت و موجودی کالا را به صورت به‌روز اعلام کنند. این بیانیه به صورت کامل به صورت زیر است:

به اطلاع کسب و کارهای اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیکی می‌رساند مطابق با ماده 33 فصل اول از باب سوم قانون تجارت الکترونیکی، فروشندگان کالا و ارائه دهندگان خدمات بایستی اطلاعات مؤثر در تصمیم‌ گیری مصرف ‌کنندگان جهت خرید و یا قبول شرایط را از زمان مناسبی پیش از عقد قرارداد در اختیار مصرف ‌کنندگان قرار دهند. از جمله اطلاعات لازم، اعلام کلیه هزینه‌ هایی که برای خرید کالا بر عهده مشتری خواهد بود (اعم از قیمت کالا و یا خدمات، میزان مالیات، هزینه حمل و هزینه تماس) می‌ باشد. لذا به استناد ماده فوق الذکر، چنانچه کسب ‌و کارهای اینترنتی کالایی را موجود ندارند می ‌بایست عدم موجودی کالا را در سایت شان اعلام نمایند. همچنین قیمت کالاها می ‌بایست در سایت به‌ روز شده باشد و چنانچه به‌دلیل نوسانات بازار از قیمت نهایی کالایی اطمینان ندارند می‌ بایست در سایت شان اعلام نمایند تا خریدار قبل از اقدام به سفارش کالا، قیمت نهایی را استعلام نماید.

-

به این ترتیب به نظر می‌رسد از این به بعد افرادی که از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد الکترونیکی خرید می‌کنند، مبلغی را برای خرید یک کالا که موجودی آن در زمان ارسال به پایان رسیده است، پرداخت نخواهند کرد.

به نظر شما چالش‌های پیش رو برای موفقیت فروشگاه‌های اینترنتی چیست؟ شما تجربه خرید از چه فروشگاه اینترنتی را داشته‌اید و از چه فروشگاهی راهضی بوده‌اید؟ نقاط قوت این فروشگاه اینترنتی چه بوده است؟

اخبار مرتبط:

سرویس Ship By Seller دیجیکالا به زودی ارائه می‌شود؛ تحولی عظیم در دیجیکالا

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: مرکز توسعه تجارت الکترونیکی


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر