ایلان ماسک به دنبال کنترل مطلق بر OpenAI و تبدیل شدن به مدیرعامل بود

elon musck.jpg

براساس اظهارات مدیران OpenAI، ایلان ماسک تصمیم به ادغام این شرکت با تسلا گرفته است.

OpenAI به‌طور رسمی به اتهامات ایلان ماسک پاسخ داده و اعلام کرده که او در یک مرحله‌ای به‌دنبال "کنترل مطلق" بر OpenAI و ادغام این استارتاپ با تسلا بوده است.

شرکت توسعه‌دهنده ChatGPT در یک بیانیه مطبوعاتی، تمام ادعاهای ایلان ماسک را رد کرده و یک داستان متفاوت درباره تغییر مسیر و تبدیل شدن به یک شرکت سودآور ارائه کرده است.

در بخشی از بیانیه OpenAI که سم آلتمن یکی از نویسندگان آن است، آمده است: "در حین بحث درباره ساختار سودآور برای ادامه ماموریت اصلی، ایلان از ما خواست با تسلا ادغام شویم؛ او کنترل کامل بر OpenAI را می‌خواست." به نظر می‌آید که درخواست ایلان ماسک شامل بخش عظیمی از سهام، کنترل اولیه هیئت‌مدیره و تبدیل شدن به مدیرعامل بوده است.

ilya-elon-musk-openai-agi-email-screenshot-leaked.webp
-

خالق ChatGPT اظهار می‌کند: "ما نتوانستیم درباره توافق سودآور با ایلان ماسک به توافق برسیم چرا که حس می‌کردیم این موضوع که یک فرد کنترل مطلق بر OpenAI داشته باشد، خلاف ماموریت اصلی است."

OpenAI ادعا کرده است که ایمیل‌های یکی از مدیران به ایلان ماسک نشان می‌دهند که او با تغییر جهت این استارتاپ موافق بوده است. ایلان ماسک از سوی خود در پرونده شکایت از OpenAI اعلام کرده است که این استارتاپ به زیرمجموعه‌ی مایکروسافت تبدیل شده است و دیگر به مزیت‌رساندن به انسان تمرکز نمی‌کند. او معتقد است که این تغییر در راهبرد OpenAI به نقض توافق‌نامه بنیان‌گذاری او منجر شده است.

OpenAI همچنین از تصمیم خود برای متن‌باز کردن هوش مصنوعی دفاع کرده و اعلام کرده است که ایلان می‌دانست مأموریت اصلی شامل متن‌باز کردن هوش مصنوعی جامع (AGI) نمی‌شود. ایمیلی هم فاش شده که یکی از بنیان‌گذاران OpenAI در آن به عدم اشتراک‌گذاری علم پشت هوش مصنوعی اشاره کرده و ایلان ماسک در پاسخ گفته است: "بله."

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: openai.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر