جنگ OpenAI و نیویورک تایمز؛ رسانه بزرگ آمریکایی به «تقلب» متهم شد

openai.jpg

OpenAI ادعا می‌کند که نیویورک تایمز با استفاده از روش‌های تقلبی، ChatGPT را مجبور به تولید مقالاتی کرده است که به‌طور کامل و دقیق مشابه محتوای این ناشر باشند.

OpenAI اعلام کرده است که نیویورک تایمز از تغییرات فریبنده برای استفاده از ChatGPT به منظور ارائه محتوای منتشر شده در این نشریه استفاده نموده است. این شرکت نیز از دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده در جنوب نیویورک درخواست کرده است که چندین مورد از ادعای‌های مطرح شده در پرونده‌ی شکایت نیویورک تایمز را رد کند.

سازنده‌ی ChatGPT ادعا می‌کند که نیویورک تایمز از یک مشکل ساده استفاده نموده است که اکنون این شرکت در تلاش است آن را برطرف سازد. OpenAI تأکید دارد که نیویورک تایمز مقالات خود را مستقیماً به چت‌بات ارسال و ChatGPT را مجبور به نمایش متن‌هایی با واژگان مشابه مقالات اصلی کرده است.

یان کرازبی، وکیل ارشد نیویورک تایمز، در ایمیلی به سایت ورج اظهار کرده است که تصویب تلاش‌های این رسانه در پرونده‌ی شکایت علیه ChatGPT به‌عنوان تقلب، یک توصیف نادرست است و این رسانه به‌سادگی از محصولات OpenAI برای جستجوی شواهدی مبنی بر سرقت و بازتولید محتوای دارای حق نشر تایمز استفاده می‌کند. او در بخشی از توضیحاتش افزوده است: "OpenAI این موضوع را انکار نمی‌کند که بدون اجازه و در چارچوب محدودیت‌های قانونی، نقض حق نشر انجام داده است."

تایمز در اواخر سال ۲۰۲۳ از OpenAI و مایکروسافت شکایت نمود و مدعی شد که این دو شرکت مدل‌های هوش مصنوعی خود را براساس محتوای این رسانه آموزش داده‌اند و چت‌بات‌هایشان می‌توانند مقالات تایمز را به‌صورت کلمه‌به‌کلمه بازتولید کنند. رسانه‌ی مورد بحث ادعا می‌کند که اقدامات OpenAI منجر به کاهش درآمد این نشریه شده و رابطه‌اش با خوانندگان را به‌خطر انداخته است.

OpenAI به دنبال رد برخی ادعاهای مربوط به نقض مستقیم حق نشر در پرونده‌ی نیویورک تایمز است. این شرکت همچنین از دادگاه می‌خواهد سایر اتهامات ازجمله نقض حق نشر، حذف نکردن اطلاعات ناقص و رقابت ناعادلانه را رد کند.

سازنده‌ی ChatGPT به‌طور مشابه، پرونده‌ی سارا سیلورمن و سایر نویسندگان را از شکایت به ادعای مستقیم نقض حق نشر تبدیل کرده است و این موضوع می‌تواند در پرونده‌ی شکایت نیویورک تایمز تکرار شود. البته این دو مورد فقط بخشی از شکایت‌های مطرح‌شده علیه شرکت‌های هوش مصنوعی محسوب می‌شوند و شرکت‌هایی نظیر Stability AI و Anthrophic نیز درحال‌حاضر با موج گسترده‌ای از اقدامات قانونی و ادعاهای نقض حق نشر مواجه هستند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: TheVerge

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر