مدیرعامل OpenAI خواستار حمایت از افراد مسلمان در حوزه فناوری شد

sam altman.jpg

سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، در توضیح این مسئله اظهار داشت که مسلمانان حوزه فناوری به دلیل ترس از انتقام‌ها و تهدید به آینده شغلی خود، اجتناب از ابراز نظر درباره اتفاقات اخیر، به ویژه جنگ غزه، نموده‌اند.

در یک پست در شبکه اجتماعی، آلتمن بیان کرد که احساس می‌کند مسلمانان حوزه فناوری به دلیل ترس از اقدامات تلافی‌جویانه و نگرانی از آسیب به آینده شغلی خود، از مشارکت در بحث‌های مربوط به اتفاقات اخیر، به ویژه جنگ غزه، خودداری می‌کنند.

آلتمن، یک یهودی، با تأکید بر اهمیت مخالفت با یهودستیزی، اعلام کرد که حمایت از جامعه یهودی در حوزه فناوری از اهمیت بیشتری نسبت به مسلمانان این حوزه برخوردار است. او از همگان خواست حمایت فعّال از افراد یهودی در زمینه فناوری را ترویج کنند.

بعد از جنگ غزه، موارد اسلام‌هراسی و یهودستیزی به بیشترین اوج خود در چند سال اخیر رسیده‌اند.

سم آلتمن، به عنوان مدیرعامل OpenAI، یکی از شخصیت‌های برجسته در صنعت هوش مصنوعی است و برخی او را با استیو جابز مقایسه می‌کنند. او در اواخر سال ۲۰۲۳ موقتاً از OpenAI اخراج شد، اما به سرعت به این شرکت بازگشت.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: twitter_sama

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر