به نظر می‌آید که شرکت سازنده ChatGPT با ارزش‌گذاری حدود 90 میلیارد دلاری به دنبال جذب سرمایه باشد

jkghkghj.jpg

با توجه به گزارش منتشر شده در وال‌استریت‌ژورنال و با اشاره به یک منبع خبری مطلع در بازار، به نظر می‌رسد که شرکت OpenAI، توسعه‌دهنده هوش مصنوعی ChatGPT، در حال مذاکره برای فروش سهام خود باشد. این اقدام می‌تواند ارزش این شرکت را از 29 میلیارد دلار به میزانی میان 80 تا 90 میلیارد دلار افزایش دهد.

گزارش وال‌استریت‌ژورنال به این امر اشاره کرده است که کارمندان این شرکت به احتمال زیاد مجاز به فروش سهام خود می‌شوند. در ماه آوریل، OpenAI مبلغی بالغ بر 300 میلیون دلار از طریق همکاری با شرکت‌های مختلف از جمله اندرسون، K2 گلوبال و رقمی جمع‌آوری نمود. این تزریق سرمایه به اضافه به سرمایه‌گذاری قدرتمندی بود که مایکروسافت در اوایل سال جاری انجام داد و مقدار سرمایه‌گذاری مایکروسافت تخمین زده شده حدود 10 میلیارد دلار است.

سازنده هوش مصنوعی ChatGPT در حال عرضه سهام خود به بازار است. ChatGPT، که یک دستیار هوش مصنوعی مولد بسیار محبوب توسط OpenAI توسعه یافته است، یکی از داستان‌های موفقیت درخشان در زمینه فناوری در مدت زمان کوتاهی از معرفی خود، یعنی نه ماه پیش، می‌باشد.

Chatgpt1.jpg.webp

اخبار اخیر نشان می‌دهد که هوش مصنوعی مولد ChatGPT در حال حاضر توانایی برقراری تعاملات بسیار گسترده‌تری را فراهم کرده و کاربران قادر به برقراری مکالمات حتی به شکل صوتی با این سامانه هستند.

شرکت OpenAI که 49 درصد از سهام آن به مایکروسافت تعلق دارد، در اواخر ماه آگوست اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود تا سال 2023 به یک میلیارد دلار درآمد دست پیدا کند. OpenAI یکی از اندک شرکت‌هایی است که در زمینه هوش مصنوعی مولد در صدر توسعه قرار دارد و ویژگی‌های پرطرفداری را به اختیار کاربران خود قرار داده است. آینده این شرکت و مسیری که آن را در پیش خواهد گرفت، هنوز معلوم نیست.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: techcrunch

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر