مدیرعامل OpenAI برای قانون‌گذاری در‌زمینه هوش مصنوعی از چین دعوت به همکاری کرد

التنلنعاتمهام.JPG

«سم آلتمن»، مدیرعامل شرکت OpenAI و سازنده چت‌بات معروف ChatGPT، بیان می‌کند که چین باید نقش مهمی در تدوین قوانین تضمین کننده ایمنی در زمینه هوش مصنوعی ایفا کند. او معتقد است که پیاده‌سازی این قوانین ضروری است تا ما مطمئن شویم که این سیستم‌های نوآورانه و انقلابی به طور ایمن طراحی و عمل می‌کنند.

به گزارش بلومبرگ، سم آلتمن به صورت مجازی در کنفرانس آکادمی هوش مصنوعی در پکن شرکت کرده بود و درباره کنترل هوش مصنوعی بیان کرد: «با پیشرفت روزافزون سیستم‌های هوش مصنوعی، اهمیت همکاری جهانی هرگز به این اندازه مهم نبوده است.»

مدیرعامل OpenAI با اشاره به حضور برخی از بهترین استعدادهای حوزه هوش مصنوعی در چین، ادامه داد: «با توجه به چالش‌های حل نشدنی در زمینه سیستم‌های پیشرفته هوش مصنوعی، لازم است بهترین ذهن‌های جهان با هم همکاری کنند.»

fe257037-d39e-428d-a845-ae7a1225f672_f30b482b-1024x683.jpg.webp
-

چین یکی از پیشروان برجسته در حوزه هوش مصنوعی است. سخنرانی آلتمن در کنفرانس پکن به این دلیل اهمیت دارد که این کنفرانس خود یکی از بزرگترین بازیگران در زمینه هوش مصنوعی در چین است. این سازمان غیرانتفاعی که تحت حمایت وزارت علم و فناوری چین قرار دارد، پیش‌تر توسط «برد اسمیت»، رئیس مایکروسافت، به‌عنوان یکی از سه پیشگام نوآوری در حوزه هوش مصنوعی معرفی شده بود.

آلتمن در بخش دیگری از سخنرانی خود اعلام کرد که OpenAI در آینده قصد دارد بخش‌های بیشتری از مدل‌های خود را به صورت متن‌باز منتشر کند. اگرچه زمان دقیقی را برای این کار مشخص نکرد، اما بیان کرد که هدف آن بهبود ایمنی سیستم‌های هوش مصنوعی است.

در حال حاضر، چت‌بات ChatGPT در چین قابل دسترسی نیست. این کشور به مدت طولانی با سرویس‌های کشورهای غربی مشکل داشته و دسترسی به آن‌ها را محدود کرده است. به همین دلیل، چت‌بات شرکت OpenAI نیز از این محدودیت تحت تأثیر قرار گرفته است.

نهاد نظارت بر فناوری در چین پیش‌تر اعلام کرده بود که در حال تهیه پیش‌نویس مقرراتی برای شناختن پلتفرم‌ها می‌باشد. همچنین، شورای دولتی این کشور به تازگی اعلام کرده است که در سال آینده وضعیت قانون‌گذاری در زمینه هوش مصنوعی را بررسی خواهد کرد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: bloomberg

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر