OpenAI احتمالاً برای رقابت با سیری و الکسا یک دستیار صوتی معرفی می‌کند

chatgpt

OpenAI درخواست ثبت نام تجاری Voice Engine یا "موتور صوتی" را ازجمله برای ساخت دستیار دیجیتال از اداره پتنت و نشان تجاری آمریکا (USPTO) کرده است.

قبلاً مدیرعامل OpenAI به نام "سم آلتمن" در یک مصاحبه اعلام کرده بود که قبل از معرفی مدل GPT-5، برنامه‌های دیگری از این شرکت منتشر خواهند شد؛ احتمال دارد این دستیار صوتی جزء این برنامه‌ها باشد.

براساس گزارش اینسایدر، OpenAI درخواست ثبت علامت تجاری Voice Engine را از USPTO کرده و در بخش کاربردهای آن به موارد متعددی ازجمله ساخت دستیار دیجیتال صوتی اشاره کرده است. این درخواست یک روز پس از پخش مصاحبه سم آلتمن با "لکس فریدمن"، در دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده ثبت شده است. آلتمن در همان مصاحبه بیان کرده بود که OpenAI "چیزهای مهم دیگری برای انتشار" قبل از GPT-5 دارد.

open ai chatGPT
-

احتمالاً دستیار صوتی OpenAI قبل از GPT-5 عرضه خواهد شد. البته ثبت علامت تجاری به این معنی نیست که ساخت یا عرضه چنین محصولی حتمی خواهد بود؛ اما با توجه به صحبت‌های اخیر سم آلتمن، احتمال این امر زیاد است. آلتمن در مصاحبه با پادکست لکس فریدمن اعلام کرده بود: "ما امسال یک مدل جدید شگفت‌انگیز عرضه خواهیم کرد. نمی‌دانم نام آن را چه می‌گذاریم. در ماه‌های آینده نیز چیزهای مختلفی را منتشر خواهیم کرد، فکر می‌کنم آن‌ها خیلی جالب خواهند بود."

او افزوده بود که باید منتظر دیگر برنامه‌های جالب OpenAI باشیم که قبل از GPT-5 معرفی خواهند شد. این شرکت پیش‌تر درخواست ثبت علامت‌های تجاری GPT-6 و GPT-7 را برای مدل‌های هوش مصنوعی آینده خود به USPTO ارسال کرده بود.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: businessinsider

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر