پیروزی اوراکل و شکست مایکروسافت؛ تیک تاک حالا در کنترل اوراکل است

تیک تاک.jpg

بعد از مدت‌ها کشمکش برای به دست گرفتن کنترل تیک تاک ( شبکه‌ی اجتماعی محبوب جوانان و نوجوانان آمریکایی) در آمریکا، نهایتا برنده‌ی این رقابت اوراکل بود و مایکروسافت نتوانست با بایت دنس به توافق برسد.

بدون شک مشکلاتی که دولت آمریکا برای تیک تاک (شبکه‌ی اجتماعی به اشتراک گذاری ویدیو که در بین جوانان آمریکایی محبوبیت ویژه‌ای دارد) به وجود آورده است را می‌دانید. درواقع آمریکا با دلایلی مانند امنیت ملی، معتقد بود که تیک تاک برای فعالیت در این کشور باید به یک کمپانی آمریکایی سپرده شود. در این بین مایکروسافت و اوراکل دو کمپانی بودند که هر دو پیشنهاداتی برای خرید و در اختیار گرفتن تیک تاک دادند. در این بین اما گفته می‌شود که اوراکل حالا برای در دست گرفتن کنترل تیک تاک انتخاب شده است.

با این حال بنا به گفته‌ی وال استریت ژورنال، تیک تاک فروخته نشده است بلکه تنها از اوراکل به عنوان شریک فناوری معتمد برای تیک تاک در آمریکا، یاد شده است و گویا اوراکل با استفاده از فناوری ابری خود و البته در کنار تیک تاک، فعالیت‌های این اپلیکیشن را در آمریکا مدیریت خواهد کرد.

پیروزی اوراکل، به معنای شکست مایکروسافت است. البته روز گذشته هم مایکروسافت، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نتوانسته است بر سر مالکیت تیک تاک در کشورهای مورد نظرش، با تیک تاک به توافق برسد. درواقع مایکروسافت در نظر داشت تا کنترل این شبکه‌ی اجتماعی را در آمریکا، استرالیا، کانادا و نیوزلند به دست بگیرد اما تیک تاک با این قرارداد موافقت نکرده است.

پیشنهاد فیسیت:

5 دلیلی که باعث کند شدن سرعت شارژ باتری گوشی می‌شوند

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: wsj


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر