شرکت کوالکام با تراشه‌های سری Snapdragon X برای PC ها اهداف بزرگی دنبال می‌کند

snapdragon.jpg

تراشه Snapdragon X از شرکت کوالکام در سال 2024 وارد بازار PC خواهد شد و استراتژی جدیدی برای برندینگ تراشه‌های PC این شرکت معرفی شده است. این استراتژی با هدف افزایش وضوح و تمایز، از عنوان 8cx صرف نظر خواهد کرد و به دنبال تبدیل به یک نام تجاری قوی و شناخته شده در بازار PC است.

برای انجام این تغییرات، تراشه‌های سری Snapdragon X از معماری پیشرفته Qualcomm Oryon بهره می‌برند و با بهره‌گیری از واحد پردازش عصبی (NPU) این شرکت تکمیل می‌شوند. این تکنولوژی نقش ویژه‌ای در افزایش سرعت الگوریتم‌های هوش مصنوعی ایفا می‌کند و شرکت کوالکام به دنبال داشتن حضور موثر در بازار PC با این تراشه‌هاست.

مهم است به یاد داشت که در صنعت PC، تعداد زیادی شرکت نیز پردازنده‌های مشابهی معرفی کرده‌اند، که نشان‌دهنده رقابت فزاینده در این حوزه است.

شرکت کوالکام قصد دارد با استفاده از نماد "fireball" هویت بصری خود را به تراشه‌های سری Snapdragon X اختصاص دهد و این نماد به عنوان نمادی منحصر به فرد برای سری Snapdragon X شناخته شود.

Snapdragon-X-Qualcomm

اطلاع‌رسانی رسمی در مورد تراشه‌های سری Snapdragon X از شرکت کوالکام در رویداد Snapdragon Summit که از تاریخ 2 تا 4 آبان ماه (24 تا 26 اکتبر) برگزار می‌شود، انجام خواهد شد. این رویداد به عنوان محل معرفی محصولات و نوآوری‌های جدید در حوزه فناوری‌های ارتباطی شناخته می‌شود.

به منظور رقابت با محصولات دیگری مانند اپل و تقویت توسعه محصولات پشتیبانی‌کننده ویندوز، شرکت کوالکام تمرکز خود را بر توسعه و بهبود تراشه‌های ARM گذاشته است. انتظار می‌رود که این تراشه‌ها در آینده نقش مهمی در بازار PC با سیستم‌عامل ویندوز ایفا کنند.

اگر تراشه‌های سری Snapdragon X با عملکرد برتر و قیمت مناسب به بازار عرضه شوند، احتمالاً تغییرات مهمی در بازار پردازنده‌ها در دنیای PC به همراه خواهند داشت. این تغییرات به وقت و توسعه بیشتر نیاز دارند، اما در نهایت ممکن است باعث تحولات مهمی در بازار پردازنده‌ها شوند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: videocardz

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر