کوالکام به بهانه کاهش تقاضا فروش گوشی 1200 کارمند خود را اخراج کرد

qualcom.JPG

کوالکام، بزرگترین تولیدکننده تراشه موبایل در جهان، برای تطبیق با کاهش تقاضا برای خرید گوشی و تصمیمات هواوی در زمینه تولید تراشه، قصد دارد بخشی از نیروی کار خود را اخراج کند. این شرکت برنامه دارد از تاریخ ۱۳ دسامبر (۲۲ آذر ۱۴۰۲) ۱۲۵۸ کارمند خود را در سن دیگو و سانتا کلارا کالیفرنیا اخراج کند.

با این تصمیم، کوالکام حدود ۲٫۵ درصد از نیروی کار خود را از دست خواهد داد. بیش از ۷۵۰ موقعیت شغلی در سطوح مهندسی، مدیریت و تکنسینکال تغییر خواهند کرد.

این شرکت اعلام کرده است که اخراج کارکنان ضروری است تا بتواند در فرصت‌های کلیدی در محیط نامطمئن اقتصادی سرمایه‌گذاری کند.

با تلاش‌های کریستیانو آمون، مدیرعامل کوالکام برای تنوع‌بخشی به محصولات، انتظار می‌رود که روند درآمدزایی این شرکت در سال مالی جاری ۱۹ درصد کاهش یابد.

گزارش ماه گذشته نشان می‌دهد که هواوی در حال برنامه‌ریزی برای عرضه پردازنده جدید Kirin در سال ۲۰۲۴ است که این اقدام بیشترین آسیب را به کوالکام وارد خواهد کرد.

با توجه به اعلام مینگ چی کو، با توجه به برنامه‌های هواوی برای تولید تراشه‌های جدید Kirin، سفارشات شرکت چینی به کوالکام از سال ۲۰۲۴ کاهش خواهد یافت و همچنین خطر کاهش عرضه تراشه به مشتریان چینی غیر از هواوی وجود خواهد داشت. این شرکت در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ بین ۲۳ تا ۲۵ میلیون و ۴۰ تا ۴۲ میلیون تراشه از کوالکام خریداری کرده است.

همانطور که TheInformation اشاره کرده است، کوالکام نیز با رقابت سنگین سامسونگ و اپل مواجه است؛ زیرا این دو غول فناوری در حال توسعه تراشه‌های موبایل اختصاصی خود هستند.

اخراج کارکنان کوالکام، آخرین نمونه از کاهش سرعت رشد در حوزه فناوری است. در ماه‌های اخیر، غول‌های فناوری دیگر نیز مانند متا و توییتر اقدام به اخراج‌های گروهی کارکنان کرده‌اند. این کندی به دلیل عواملی مانند افزایش تورم و اختلالات در زنجیره تأمین اتفاق افتاده است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: theinformation.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر