کوالکام از نسل دوم حسگر اثر انگشت اولتراسونیک رونمایی کرد

Untitled-1.jpg

در رویداد CES 2021 کمپانی کوالکام از جدیدترین حسگر اثر انگشت اولتراسونیک که نسل دوم این حسگر است رونمایی کرد. به لطف این حسگر در سال 2021 شاهد گوشی‌هایی با سرعت و دقت بیشتری در زمینه تامین امنیت خواهیم بود.

در رویداد CES 2021 کمپانی کوالکام از جدیدترین حسگر اثر انگشت اولتراسونیک که نسل دوم این حسگر است رونمایی کرد. به لطف این حسگر در سال 2021 شاهد گوشی‌هایی با سرعت و دقت بیشتری در زمینه تامین امنیت خواهیم بود.

وب سایت GSMArena در گزارشی توضیح داده که کوالکام در کنگره‌ی جهانی الکترونیک مصرفی ۲۰۲۱ (CES 2021) پیش‌نمایشی از نسل دوم حسگر اثر انگشت 3D Sonic Gen 2 ارائه کرده است. در ادامه توضیح داده شده که این حسگر برخلاف حسگرهای کنونی و موجود در بازار که از فناوری اپتیکال استفاده میکردنند، از حسگرهای اولتراسونیک استفاده می‌کنند. این یعنی اینکه این حسگر از امواج صوتی برای اسکن ویژگی‌های سه‌بعدی اثر انگشت کاربر استفاده می‌کند.

اولین بار از این حسگرها بر روی گوشی‌های گلکسی اس ۱۰، اس ۲۰، نوت ۱۰ و نوت ۲۰ کمپانی سامسونگ استفاده شد، اما کاربران در اظهار نظرهای خود به عملکرد بد این سنسورها انتقاد کردند. حتی برخی از کاربران از دقت پایین و کُندی تشخیص آن شکایت داشتند. این سنسورها به نظر می‌رسد که دارای راه‌حل‌های مبتنی بر فناوری اپتیکال جدیدتر و قوی‌تر هستند. اما کمپانی‌های بزرگ تولید موبایل از حسگرهای اپتیکالی استفاده می‌کنند و دقت و سرعت به‌مراتب بیشتری نسبت به حسگرهای به‌کار‌رفته در گوشی‌های سامسونگ ارائه می‌دهند.

gsmarena_001.jpg
-

کمپانی کوالکام به دلیل بد بودن نسخه اول این حسگرها، حالا قول داده که نسل دوم این سنسور ۵۰ درصد سریع‌تر و ۷۷ درصد بزرگ‌تر از مدل قبلی باشد تا شاید کمپانی‌ها با این تغییرات، بیشتر از حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر استفاده کنند. یکی از عیب‌هایی که در نسل اول این حسگرها شاهد بودیم کوچک بودن ناحیه‌ی فعال‌سازی بود که یافتن دقیق اسکنر را برای کاربران دشوار بود. ابعاد نسخه اول حسگرهای اولتراسونیک ۴ در ۹ میلی‌متر بود. درحالی‌که حسگر جدید محدوده‌ی ۸ در ۸ میلی‌متر را پوشش می‌دهد و به ‌لطف ابعاد بزرگ‌تر، می‌تواند تا ۱٫۷ برابر، اطلاعات بیومتریک بیشتری دریافت، تجزیه ‌و تحلیل کند.

کمپانی کوالکام ادعا کرده است که ضخامت این حسگر جدید در ناحیه اسکن فقط ۰٫۲ میلی‌متر خواهد بود که به تمامی کمپانی‌های موبایل سازی این امکان را می‌دهد که از حسگر درون نمایشگر در گوشی‌های منعطف و تاشو استفاده کنند. به همین دلیل شایعاتی از همین حالا منتشر شده که سامسونگ در گوشی‌های جدید خودش از این سنسورهای اثرانگشت استفاده خواهد کرد. از همین رو گفته می‌شود نسل دوم حسگر Sonic 3D در اوایل سال ۲۰۲۱ در بطن نمایشگر گوشی‌های هوشمند جای خواهد گرفت و شاید غول کره‌ای صنعت موبایل اولین شرکتی باشد که در خانواده‌ی گلکسی اس ۲۱ از این حسگر استفاده کند.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gsmarena

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر