کوالکام برای فروش تراشه به هواوی مجوز دریافت کرد

Untitled-1.jpg

در روزهای اول این هفته یکی از منابع چینی در گزارشی مدعی شد که شرکت کوالکام بالاخره بعداز کش و قوس‌های زیاد توانسته برای فروش تراشه به هواوی مجوز دریافت کند. تا به دیروز گمان می‌شد که این خبر یک شایعه است، اما شرکت کوالکام رسما آن را تأیید کرد تا به تمام شایعات و گمانه‌زنی‌های پیرامون این خبر پایان دهد.

دولت ترامپ مدت زیادی است که کمپانی هواوی را به تحریم‌های شدیدی محکوم کرده است. در روزها و ماه‌های ابتدایی این تحریم‌ها فقط نرم‌افزاری بود که باعث شد خدمات و سرویس‌های گوگل از گوشی‌های جدید هواوی کاملا حذف شوند. اما هر چه زمان پیش رفت این تحریم‌ها به سخت‌افزار نیز کشیده شد و تمام شرکت‌هایی که از فناوری‌های ایالات متحده در ساخت تراشه استفاده می‌کردند، برای معاملات خود با هواوی به مشکل بزرگ و سدی به نام تحریم روبه‌رو شدند.

البته این مشکل، با گرفتن مجوز از وزارت بازرگانی آمریکا حل خواهد شد اما تمامی سخت‌گیری‌ها در همین وزارت انجام می‌شود که تا به الان این یک کار محال به نظر می‌رسید. اما حالا به نظر می‌رسد که این وزارت خانه کمی از مواضع خود عقب‌نشینی کرده و اجازه‌ی فروش تراشه‌های ۴G به هواوی را صادر کرده است. البته این موضوع را قبلا نیز شنیده بودیم که هواوی قادر به دریافت تراشه‌های ۵G از شرکت‌های دیگر نیست.

هنوز مشخص نیست که چه زمانی شرکت کوالکام مجوز فروش تراشه‌های ۵G به هواوی را از وزارت بازرگانی آمریکا اخذ خواهد کرد اما آنچه که مشخص شده فروش تراشه 4G است که کمپانی چینی در بیانه‌ای اعلام کرده است که کرده تا زمانی که آمریکا اجازه دهد، این شرکت به همکاری خود با کوالکام ادامه خواهد داد، که از این بابت مشکلی پیش نخواهد آمد.

البته در روز‌های اخیر شنیده‌ایم که TSMC مجوز فروش پردازنده به هواوی را دریافت کرده است اما یک شرط عجیب در این وجود دارد. در این مجوز صادر شده از سوی وزارت بازرگانی آمریکا گفته شده است، که فقط تراشه‌های ۲۸ نانومتری و بالاتر می‌توانند به هواوی ارسال شوند و نمونه‌های ۱۶، ۱۰، ۷ و ۵ نانومتری را شامل نمی‌شود که عملا برای هواوی سودی نخواهد داشت.

کمپانی چینی هواوی در سال‌های اخیر پیشرفت‌های چشمگیری داشته به شکلی که حتی در دوران کرونا نیز توانسته یکی از برندهای پرفروش موبایل در دنیا باشد، قطعا شرکت کوالکام نیز نمی‌خواهند چنین مشتری بزرگی را به همین راحتی از دست بدهند. از این رو اغلب کمپانی ها سخت در تلاشند تا بتوانند راهی برای تجارت با غول چینی پیدا کنند که فعلا نتیجه‌ی بزرگی حاصل نشده و باید منتظر ماند و دید در آینده چه پیش خواهد آمد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gsmarena

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر