هواوی با سبقت از سامسونگ پرفروش‌ترین برند موبایل در جهان شد

huawei.jpg

از گزارش‌هایی که در وبسایت Canalys منتشر شده است، درمی‌یابیم که هواوی برای اولین بار توانسته از سامسونگ در دوره‌ی سه ماهه در زمینه فروش تلفن هوشمند سبقت بگیرد و پرفروش ترین برند موبایل دنیا شود. هواوی چند سالی است که با برنامه‌ریزی‌های خود می‌خواست تا جایگاه سامسونگ را در صدر جدول بگیرد که این هدف از ماه‌های آوریل تا ژوئن به ثمر نشسته است.

این را نباید فراموش کنیم که هواوی برای مدت طولانی در صدر نخواهد ماند زیرا که این پیروزی ارتباط مستقیمی با کرونا ندارد. در گزارش‌هایی که از Canalys منتشر شده هواوی در این مدت سه ماهه موفق شده است تا ۵۵.۸ میلیون گوشی را به بازار عرضه کند که البته ۵ درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته محسوب می‌شود. اما سامسونگ با کاهش فروش 30 درصدی به فروش ۵۳.۷ میلیون دستگاه رسیده است.

می‌توان گفت بیش از نیمی از فروش هواوی یعنی 70درصد فروش در بازار چین انجام می‌شود که در مقایسه با سامسونگ تاثیر زیادی بحران کرونا بر فروش هواوی نداشته است. در مقابل نیز سامسونگ در بازار چین حضور پر رنگی ندارد.

Huawei-biggest-smartphone-vendor-3.jpg
-

هواوی نسبت به این اتفاقات واکنش نشان داده و در بیانیه‌ای چنین توضیح داده است: در این روزهای سخت کسب‌وکار ما انعطاف‌پذیری خود را نشان داده است و در این دوران که رکود بی‌سابقه‌ای اقتصاد جهان را با خود روبه‌رو کرده و چالش‌های جدیدی به وجود آمده، ما به رشد و ارتقای جایگاه خود با ارائه محصولات و تجربیات نوآورانه کمک کردیم و توانستیم موفق شویم.

یکی از تحلیل‌گران به‌نام شرکت Canalys در این رابطه می‌گوید: باید بپذیریم که این یک موفقیت برای هواوی محسوب می‌شود و بدون شک کمتر کسی پیش‌بینی این اتفاق را می‌کرد. این موفقیت هواوی به لطف بحران کرونا به‌وجود آمده است و بدون شک هواوی با نهایت استفاده از بهبود وضعیت اقتصادی چین تمام تلاش خود را برای روشن نگه‌داشتن موتورهای کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند خواهد کرد.

اگرچه گوشی‌های هوشمند هواوی از لحاظ سخت‌افزاری از قطعات و گجت‌های بسیار جذابی استفاده می‌کنند اما به دلیل تحریم‌های آمریکا و عدم استفاده از سرویس‌های گوگل باعث شده است تا فروش گوشی‌های هوشمند در خارج از چین با مشکلات زیادی روبه‌رو شود. به نظر می‌رسد که اگر بحران کرونا به پایان برسد، هواوی نیز نتوانید این مقام را در اختیار خودش قرار دهد و جایگاه خودش را از دست بدهد.

https___s3-ap-northeast-1.amazonaws.com_psh-ex-ftnikkei-3937bb4_images_0_5_8_5_21085850-1-eng-GB_写真部資料)ファーウェイ・ジャパン 華為技術 ロゴ20190521175442_Data.jpg
-

بر همین اساس باید به گزارش‌های مالی سامسونگ اشاره کنیم که در آن پیش‌بینی شده است تا با کمک عرضه پرچمداران جدیدش، فروش این شرکت در سه‌ ماه پیش‌رو افزایش خواهد داشت.

این خبر بدون شک برای آمریکایی‌ها خوشایند نخواهد بود، چراکه هواوی را با تمام قوا تحریم کرده‌اند، اما هواوی با تکیه بر بازار چین توانسته پشتوانه خوبی را برای خودش دست ‌و پا کند و حداقل این شرکت در فروش گوشی‌هایش‌ با مشکل حادی روبرو نخواهد شد.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: theverge

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر