سری ریلمی 9 پرو معرفی شد؛ میان‌رده‌ای با دوربین یک پرچم‌دار

ریلمی 9.jpg

کمپانی ریلمی به عنوان جدیدترین دستگاه‌های خود از ریلمی ۹ پرو و پرو پلاس رونمایی رونمایی کرد. به نظر شما این سری از محصولات ریلمی می‌تواند ضربه بزرگی به سری ردمی نوت شیائومی وارد کند؟ همراه ما باشید.

کمپانی ریلمی یکی از رقیبان بازار برای سری‌های مختلف ردمی است. شیائومی به‌دلیل مشخصات درخورتوجه و قیمت مناسب توانسته بازار قابل توجهی برای خود دست و پا کند اما در برخی از تولیدات خود باید با کمپانی ریلمی مقایسه شود. به‌ گزارش androidauthority، این شرکت سری ریلمی ۸ (Realme 8) را اوایل سال ۲۰۲۱ معرفی کرد و اکنون از جدید‌ترین خانواده‌ی ریلمی ۹ با نام‌های ریلمی ۹ پرو و پرو پلاس پرده‌برداری کرده است. مانند سری ریلمی ۸، گوشی‌های جدید مشخصات خوبی را با قیمتی جذاب ارائه می‌دهند.

ریلمی ۹ پرو پلاس

این گوشی میان‌رده ریلمی با نمایشگر 6.4 اینچی با وضوح تصویر +FHD، نرخ نوسازی (رفرش ریت) ۹۰ هرتز ارائه خواهد شد و در بخش پردازنده شاهد استفاده از تراشه دایمنسیتی 920 G5 هستیم.

realme-9-pro-series.webp
-

ریلمی ۹ پرو پلاس در پنل پشت از دوربین سه‌گانه شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل IMX766 (همان حسگر اصلی در اوپو Find X3 Pro) با قابلیت لرزش‌گیر اپتیکال تصویر (OIS)، دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسل و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسل تشکیل شده است. در پنل جلو دوربین سلفی که درون حفره‌ای در گوشه سمت چپ بالای صفحه‌نمایش قرار گرفته، حسگر ۱۶ مگاپیکسلی دارد.

ریلمی همچنین ادعا می‌کند که فناوری تصویربرداری که آن را ProLight نامیده است، منجربه عکس‌برداری بهتر در نور کم و کاهش نویز می‌شود. تصویر زیر، مقایسه‌ای بین ریلمی ۹ پرو‌ پلاس و آیفون ۱۳ را نشان می‌دهد.

این گوشی ریلمی باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد و از شارژ سیمی ۶۰ واتی بهره می‌برد. از دیگر ویژگی‌های گوشی مذکور می‌توان به بلندگوهای استریو، پشتیبانی از دو سیم‌کارت 5G، سیستم‌عامل اندروید ۱۲ با رابط کاربری Realme UI 3.0 و حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش که به‌عنوان سنسور ضربان قلب نیز عمل می‌کند، اشاره کرد.

realme-9-pro-plus-camera.webp
-

ریلمی ۹ پرو پلاس در سه رنگ سبز (Aurora Green) ، آبی (Sunrise Blue) و مشکی (Midnight Black) وارد بازار می‌شود؛ اما مدل ویژه در نوع Sunrise Blue دارای یک لایه فتوکرومیک است که با قرار گرفتن در‌ معرض نور خورشید یا اشعه‌ی‌ ماوراء بنفش در عرض چند ثانیه از رنگ آبی به صورتی مایل به قرمز تغییر می‌کند. برای انجام این تغییر فقط سه ثانیه زمان لازم است و در عرض ۵ دقیقه محو می‌شود و به رنگ آبی برمی‌گردد. این اولین بار نیست که قابلیت تغییر رنگ پنل پشت را در گوشی‌های هوشمند می‌بینیم؛ اما هنوز هم دیدن این ویژگی در دستگاه‌های میان‌رده بسیار جالب است.

ریلمی ۹ پرو

ریلمی ۹ پرو نسخه‌ای ضعیف‌شده از مدل پرو پلاس با قیمت معقول‌تری محسوب می‌شود. این گوشی دارای صفحه‌نماش ۶٫۶ اینچی LCD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است و از تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۹۵ قدرت می‌گیرد.

افزون‌براین، کیفیت دوربین پنل پشت کمی کاهش پیدا کرده و از دوربین سه‌گانه شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسل، دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسل و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسل میزبانی می‌کند. دوربین سلفی دارای همان حسگر ۱۶ مگاپیکسلی است.

realme-9-pro.webp
-

ریلمی ۹ پرو باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی با شارژ ۳۳ واتی دارد که بدین ترتیب از سرعت شارژ آهسته‌تر ولی باتری با ظرفیت بیشتر نسبت به نوع پلاس بهره می‌برد. این گوشی مانند مدل پرو پلاس توسط سیستم‌عامل اندروید ۱۲ با رابط کاربری Realme UI 3.0 اجرا می‌شود. ریلمی ۹ پرو نیز در سه رنگ آبی، سبز و مشکی در‌ دسترس قرار می‌گیرد.

قیمت

قیمت گوشی ریلمی ۹ پرو پلاس برای نسخه‌ی مجهز به ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظ ذخیره‌سازی از ۳۳۵ دلار شروع می‌شود و به قیمت ۳۶۰ دلار برای مدل مجهز به ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظ ذخیره‌سازی می‌رسد. نسخه‌ی گران‌تر با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی به قیمت ۳۸۵ دلار به‌فروش می‌رسد.

ریلمی ۹ پرو در نسخه‌های با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظ ذخیره‌سازی و ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظ ذخیره‌سازی به‌ترتیب با قیمت‌های ۲۴۰ دلار و ۲۸۰ دلار فروخته می‌شوند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: ANDROIDAUTHORITY

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر