با قانون جدید اتحادیه اروپا، باتری گوشی‌های هوشمند باید قابل تعویض باشد!

لبتانللناعتن.JPG

با توجه به قانون جدید اتحادیه اروپا، تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند مجبورند از باتری‌های قابل تعویض در محصولات خود استفاده کنند.

در سال‌های آینده نه چندان دور، گوشی‌های هوشمند از باتری‌های قابل تعویض بهره می‌بردند و کاربران به راحتی و بدون نیاز به مهارت یا تجهیزات خاص می‌توانستند باتری گوشی‌هایشان را تعویض کنند.

اما اخیراً، سازندگان گوشی‌های هوشمند به استفاده از باتری‌های غیرقابل تعویض روی آورده‌اند و تعویض باتری‌ها دیگر به راحتی امکان‌پذیر نیست.

اکنون، گزارش‌ها نشان می‌دهد که اتحادیه اروپا در حال تدوین یک قانون جدید است که تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند را مجبور می‌کند از باتری‌های قابل تعویض در محصولات خود استفاده کنند.

با ۵۸۷ رای موافق در مقابل ۹ رای مخالف، نمایندگان اتحادیه اروپا ضرورت استفاده از باتری‌های قابل تعویض را در گجت‌ها و گوشی‌های هوشمند تصویب کردند. نمایندگان این اتحادیه بیان می‌کنند که باتری‌ها باید به راحتی و بدون نیاز به ابزار خاصی قابل تعویض باشند.

new-project-7-648d4bcb60502a9f337a52a9.webp
-

با توجه به گزارش اندروید آتوریتی، تمامی سازندگان از اپل تا سامسونگ مجبور هستند روش طراحی گوشی‌هایشان را تغییر دهند. نمایندگان اتحادیه اروپا بیان می‌کنند که باید شیوه Glass Sandwich در گوشی‌های هوشمند متوقف شود و یا سازندگان راهی را برای اتصال قطعات بدون استفاده از چسب ابداع کنند.

ممکن است سازندگان گوشی‌های هوشمند مجبور شوند باتری‌های قابل تعویض را توسط کاربر قابل بازگرداندن کنند. با این حال، گرچه قانون استفاده از باتری‌های قابل تعویض برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا تصویب شده است، سازندگان محصولات را به طور خاص برای این بازار طراحی نمی‌کنند. با این حال، ممکن است قانون جدید در سراسر جهان تعمیم یابد.

مهم نیست که قانون اجباری استفاده از باتری‌های قابل تعویض در گوشی‌های هوشمند تا چند سال آینده اجرایی نشود و سازندگان تا سال ۲۰۲۷ زمان دارند تا تغییرات لازم را اعمال کنند.

همچنین، در صورت نیاز به زمان بیشتر برای اعمال تغییرات، اتحادیه اروپا می‌تواند این محدودیت زمانی را تمدید کند. قانون جدید اتحادیه اروپا تلاش بیشتری برای کاهش زباله‌های زیست محیطی دارد.

نمایندگان اتحادیه اروپا با صراحت اعلام کردند که صنعت فناوری باید مسئولیت بیشتری در زمینه باتری‌ها بر عهده بگیرد. همچنین،

این قانون شامل بخش‌هایی در خصوص قابلیت بازیافت باتری‌ها، استفاده حداقلی از فلزات گران‌بها و اهداف سختگیرانه‌تر برای جمع‌آوری زباله‌ها خواهد شد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: ANDROIDAUTHORITY

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر