اتحادیه اروپا احتمالاً استفاده از تجهیزات هواوی در شبکه‌های 5G خود را ممنوع می‌کند

لانتلعماتعم.JPG

زمانی که در سال 2019، رئیس جمهور آمریکا در آن زمان، دونالد ترامپ، ممنوعیت استفاده از تجهیزات هواوی در زیرساخت‌های شبکه کشورش را اعلام کرد، هواوی و زیرمجموعه‌هایش به لیست سیاه اضافه شدند و برخی کشورها نیز این تصمیم را پیگیری کردند. اما به نظر می‌رسد اتحادیه اروپا هم نیز تمایل به پیش بردن این مسیر را دارد و قصد دارد در زیرساخت‌های شبکه 5G خود از تجهیزات هواوی استفاده را محدود کند.

تا به امروز، نزدیک به یک سوم کشورهای عضو اتحادیه اروپا استفاده از تجهیزات هواوی را در زیرساخت‌های شبکه 5G خود ممنوع کرده‌اند. اگرچه اتحادیه اروپا به‌طور کامل استفاده از این تجهیزات را ممنوع نکرده است، اما بر اساس گزارش فایننشال تایمز، احتمالاً در آینده این موضوع تغییر خواهد کرد.

در حال حاضر، کمیسیون اتحادیه اروپا از کشورهای عضو خواسته است که برای استفاده از تجهیزات هواوی در این منطقه، تأییدیه دریافت کنند، اما برخی کشورها، از جمله آلمان، به نظر می‌رسد توجه کافی به این درخواست ندارند. این موضوع به نظر می‌رسد اتحادیه اروپا را در مسیری قرار داده است تا به‌طور کامل استفاده از تجهیزات هواوی در شبکه 5G را ممنوع کند.

کمیسیونر اتحادیه اروپا، تیری برتون، بیان می‌کند که تنها یک‌سوم کشورهای عضو این اتحادیه استفاده از تجهیزات هواوی را ممنوع کرده‌اند، که این میزان بسیار کمی است و امنیت این منطقه را به خطر می‌اندازد.

Huawei-EU-1024x655.jpg.webp
-

بازوی اجرایی اتحادیه اروپا در هفته‌های آینده گزارش دوم خود را درباره میزان پیروی کشورهای عضو از توصیه‌هایش در استفاده از تجهیزات شرکت‌هایی مانند هواوی منتشر خواهد کرد. اگر این گزارش به ارائه قوانین جدیدی برای اجبار کشورهای اتحادیه اروپا به عدم استفاده از تجهیزات هواوی و سایر شرکت‌ها منجر شود، در سال آینده با این قوانین روبه‌رو خواهیم شد.

طبق گزارش رویترز، اگرچه آلمان استفاده از تجهیزات هواوی را به‌طور کامل ممنوع نکرده است، اما در حال بررسی راهکارهایی برای حل نگرانی‌های امنیتی می‌باشد. همچنین این گزارش اعلام کرده است که پرتغال نیز برای ممنوع کردن استفاده از تجهیزات هواوی آماده‌سازی می‌کند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: ft

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر