تحریم جدید در انتظار غول چینی: پرتغال احتمالاً استفاده از تجهیزات هواوی در شبکه‌های ملی را ممنوع می‌کند

اتنم.jpg

بلومبرگ گزارش داده است که استفاده از تجهیزات هواوی در شبکه‌های 5G و برخی از پلتفرم‌های 4G توسط شورای امنیت سایبری پرتغال ممنوع شده است.

سازمان مذکور قبلاً به اپراتورهای مخابراتی دستور داده بود که از استفاده از تجهیزات هواوی در شبکه‌های اصلی 5G خودداری کنند. این امر به نوبه خود منجر به موضوع مهلت‌دادن به اپراتورها برای اجرای این محدودیت‌ها شده است. شورای امنیت پرتغال همچنین برخی از همکاری‌ها با شرکت‌های چینی را به عنوان تهدیدی علیه امنیت ملی کشور خود می‌بیند.

هواوی در یک بیانیه اعلام کرده است که از این تصمیم از پیش اطلاعی نداشته و هیچ مذاکره‌ای با شرکت در این زمینه صورت نگرفته است. هواوی قصد دارد اطلاعات بیشتری درباره این تصمیم پرتغال کسب کند و امیدوار است که بتواند به ادامه ارائه خدمات خود به مشتریان پرتغالی بپردازد.

photo_2023-05-29_12-37-11-min.jpg.webp
-

پرتغال با تحریم هواوی از شبکه‌های اصلی 5G و برخی پلتفرم‌های 4G، بازار را برای شرکت‌های دیگر مانند اریکسون و نوکیا باز کرده است.

پرتغال به نظر می‌رسد آخرین کشوری است که تصمیم گرفته است از همکاری با هواوی خودداری کند، با ادعایی که این کار با امنیت سایبری ملی این کشور مغایرت دارد.

دولت پرتغال به شرکت‌های مخابراتی پیشنهاد کرده است که برای تجهیزات 5G خود به سمت شرکت‌هایی که خارج از اتحادیه اروپا یا کشورهایی که عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) یا سازمان همکاری اقتصادی نیستند، نیروفرستاده نشوند و از همکاری با تأمین‌کنندگان این‌چنینی خودداری کنند.

شورای عالی امنیت سایبری پرتغال در بیانیه‌ای که روز پنجشنبه منتشر کرد، اشاره کرد که شرکت‌هایی که خارج از این حوزه‌های قضایی هستند، می‌توانند برای امنیت شبکه‌های بی‌سیم پرتغال خطرناک باشند. هواوی به‌صورت مستقیم در این بیانیه نام برده نشده است، اما با توجه به اینکه چین عضوی از ناتو، OCED یا اتحادیه اروپا نیست، این شرکت به همراه دیگر تأمین‌کنندگان چینی مانند ZTE، در معرض تحریم‌های پرتغال قرار گرفته است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: Engadget

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر