بحران برای ایلان ماسک؛ بزرگ‌ترین برند دنیا با ایکس قطع رابطه کرد

X.jpg

بحران تبلیغاتی در پلتفرم ایکس همچنان ادامه دارد. والمارت، یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای جهان، تصمیم به توقف تبلیغات خود در ایکس گرفته است.

به گزارش رویترز، شرکت والمارت، دارنده‌ی بزرگترین شبکه‌ی فروشگاه‌های زنجیره‌ای مواد غذایی جهان، روز جمعه اعلام کرد که دیگر تبلیغات خود را در رسانه‌ی اجتماعی ایکس انجام نخواهد داد. والمارت که به عنوان بزرگ‌ترین برند جهان از نظر درآمد شناخته می‌شود، همانند خیلی از برندها اعلام کرد که از این پلتفرم متعلق به ایلان ماسک استفاده نمی‌کند.

سخنگوی والمارت اظهار کرد: "ما در ایکس تبلیغ نمی‌کنیم زیرا برای دسترسی بهتر به مشتریانمان، به پلتفرم‌های دیگری روی آورده‌ایم." ایکس که قبلاً با نام توییتر شناخته می‌شد، درخواست رویترز برای شفاف‌سازی پاسخی نداده است.

پلتفرم ایکس از زمان تصاحب شرکت توسط ایلان ماسک در اکتبر ۲۰۲۲، برای حفظ تبلیغ‌کنندگان در تلاش بوده است. ایکس در هفته‌های اخیر به دلیل افزایش نگرانی در مورد پست‌ها و محتوای حاشیه‌ای ایلان ماسک، با از دست دادن کاربران و تبلیغ‌کنندگان جدیدی روبرو شده است.

ماسک در یک مصاحبه در یکی از رویدادهای دیل‌بوک نیویورک تایمز به‌دلیل پست خود عذرخواهی کرد؛ اما او تبلیغ‌کنندگانی را که تبلیغات خود را تعلیق کرده بودند، با متهم کردن آن‌ها به باج‌خواهی تبلیغاتی سرزنش کرد و به آن‌ها ناسزا گفت.

یکی از مدیران تبلیغاتی با حفظ هویت گفت که نمایندگان فروش تبلیغات ایکس پس از طغیان ماسک علیه برندها درمانده به نظر می‌رسند و در بحث‌ها چیز زیادی برای گفتن ندارند.

برندهای بزرگی از جمله اپل، سازنده گوشی آیفون و لپ تاپ مک بوک، دیزنی و وارنربرادرز دیسکاوری نیز تبلیغات خود را در ایکس متوقف کردند. دلیل آن گزارشی از گروه نظارتی مدیامترز بود که ادعا کرد تبلیغات آن‌ها کنار مطالب حاشیه‌ای ظاهر شده‌ و ایلان ماسک به‌دلیل گزارش مدیامترز، این شرکت را تهدید به شکایت کرده است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: reuters.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر