سامسونگ و اپل مشترکاً 60 درصد سهم بازار جهانی تبلت‌ را در اختیار دارند

tablet.JPG

غول‌های تکنولوژی سامسونگ و اپل که تقریبا دو تولیدکننده بزرگ تولید موبایل و تبلت محسوب می‌شوند، براساس گزارش جدیدی که منتشر شده مشترکا 60 درصد بازار تبلت جهانی را در اختیار دارند.

براساس گزارش جدیدی که شرکت تحقیقاتی Strategy Analytics، منتشر کرده؛ سامسونگ با 8.2 میلیون درستگاه در سه ماهه اول سال 2022 توانسته بیشترین تبلت اندرویدی را تولید کند. البته تعداد تبلت‌های تولید و عرضه شده، توسط کره‌ای در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته کاهش 1.2 درصدی داشته است. با این وجود، سهم غول فناوری کره 1.8 درصد افزایش پیدا کرده و در طول این دوره، 20 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.

اپل در فصل اول سال جاری میلادی توانسته 15.8 میلیون دستگاه آیپد وارد بازار کرد که این میزان نسبت به سال گذشته 6 درصد کاهش یافته است. اپل نیز مانند سامسونگ در بازار جهانی تبلت‌ها 1.7 درصد رشد کرده و در مجموع 39 درصد از آن را به خود اختصاص داده است.

photo_2022-05-03_11-14-24.jpg
-

سهم بازار آمازون هم 0.8 درصد افزایش یافته و 9 درصد از بازار را به خود اختصاص داده است. همچنین تعداد دستگاه‌های عرضه شده غول خرده‌فروشی با کاهش 1.3 درصدی به 3.7 میلیون دستگاه رسید.

هرچند سامسونگ هم اکنون بهترین تبلت‌های اندرویدی بازار را تولید می‌کند، اما همچنان از نظر دستگاه‌های عرضه شده به بازار، پشت سر اپل قرار دارد. البته محبوبیت بسیار زیاد آیپد تاثیر زیادی روی این موضوع دارد که به انتخاب شماره اول کاربران بی‌شمار اکوسیستم اپل تبدیل شده است.

در نهایت، باید اشاره کرد که شروع غیرمنتظره بازار تبلت در سال 2022 ممکن است کوتاه مدت باشد، زیرا محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا در چین، محدودیت‌های لجستیک و جنگ نظامی بین روسیه و اوکراین، به احتمال زیاد در آینده روی روند عرضه کالاها به بازار تاثیرگذار خواهد بود.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: SamMobile

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر