سامسونگ مرگ گلکسی نوت را به صورت رسمی تأیید کرد

Untitled-1.jpg

در حاشیه نمایشگاه MWC، مدیر بخش موبایل کمپانی سامسونگ رسما اعلام کرد که دیگر از تولید سری نوت خبری نخواهد بود. این خبر تعجب‌آور نیست اما به دلیل اینکه این کمپانی هنوز به صورت رسمی این صحبت را اعلام نکرده بود، شایعات زیادی مطرح می‌شد. همانطور که احتمالا می‌دانید، گلکسی نوت ۲۰ و نوت ۲۰ اولترا آخرین گوشی‌های سری نوت محسوب می‌شوند که در سال ۲۰۲۰ عرضه شدند.

در سال میلادی جاری سامسونگ با رونمایی از گلکسی S22 اولترا و استفاده از جایگاه مختص قلم S Pen، این گوشی عملا جانشین سری نوت شد. سامسونگ برای اولین بار در سال 2011 بود که از سری نوت رونمایی کرد، در آن زمان چنین اندازه‌ای برای نمایشگر اصلا رایج نبود و به همین خاطر غول‌پیکر بودن نمایشگر موردنظر سروصدای زیادی راه انداخت. به عنوان مثال گوشی‌های رقیب آن مانند گلکسی S2 و آیفون ۴S به ترتیب از نمایشگرهای ۴.۳ و ۳.۵ اینچی بهره می‌بردند.

اما هر چه که زمان به جلوتر آمد تعداد گوشی‌های غول‌پیکر بیشتر شد و در سال ۲۰۱۶ گلکسی S7 با نمایشگر ۵.۱ اینچی عرضه شد. در سال بعد گلکسی S8 پلاس از نظر اندازه و زبان طراحی بسیار مشابه گلکسی نوت‌ ۸ بود که به دست کاربران رسید. با افزایش شباهت بین گوشی‌های سری نوت و گلکسی S، تنها مزیت مهم گوشی‌های سری گلکسی نوت‌ به بهره‌گیری از قلم S Pen محدود شده بود.

نوت.jpg
-

اگرچه گوشی‌های گلکسی نوت‌ در افزایش محبوبیت گوشی‌های غول‌پیکر نقش بسیار مهمی را ایفا کردند، اما نسل هفتم این خانواده به دلیل انفجارهای زنجیره‌ای، میلیاردها دلار به سامسونگ ضرر رساند و در کل آسیب زیادی به برند این شرکت وارد کرد. با وجود اینکه سامسونگ بعد از این حواشی به ساخت گوشی‌های سری نوت ادامه داد، اما در همین سال‌ها بود که این شرکت بیش از پیش گوشی‌های تاشو را در مرکز توجه خود قرار داد. با توجه به افزایش شباهت بین گوشی‌های گلکسی S و گلکسی نوت‌ و همچنین عرضه‌ی گوشی‌های تاشو، دیگر فضای کافی برای سری نوت وجود نداشت.

پایان برند گلکسی نوت قطعا پایان یک دوران مهم محسوب می‌شود ولی از سوی دیگر همین که گلکسی S22 اولترا از جایگاه مختص قلم S Pen بهره می‌برد، خبر خوبی برای طرفداران این گوشی‌ها است. اگرچه دیگر شاهد عرضه‌ی مدل جدید گلکسی نوت نخواهیم بود، اما ایده‌های استفاده شده برای این خانواده در دیگر گوشی‌های سامسونگ به کار گرفته می‌شود. در همین زمینه می‌توانیم به شایعات مربوط به بهره‌گیری گلکسی زد فولد ۴ از جایگاه اختصاصی قلم S Pen اشاره کنیم که این یعنی احتمالا حتی گوشی‌های تاشو سامسونگ هم از مهم‌ترین ویژگی سری نوت بهره‌مند خواهند شد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: THEVERGE

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر