سامسونگ تصمیم دارد با همکاری گوگل و AMD، تراشه اگزینوس منحصربه‌فردی بسازد

samneis.JPG

کمپانی سامسونگ که سال‌هاست تراشه اختصاصی خود یعنی اگزینوس را دارد در چند سال گذشته نتوانسته عملکرد خیره‌کننده‌ای در این زمینه داشته باشد. اما کره‌ای‌ها دست از کار نخواهند کشید، می‌خواهند با همکاری تیم تنسور گوگل و رادئون AMD،یک تراشه اگزینوس قدرتمند بسازند و بازار را برای خود کنند.

همکاری سامسونگ با گوگل و AMD جای تعجبی ندارد؛ چرا که تراشه‌های تنسور گوگل با همکاری کره‌ای‌ها توسعه پیدا کرده‌اند و در اگزینوس 2200، شاهد استفاده از پردازشگر گرافیکی Xclipse 920 مبتنی بر معماری AMD RDNA2 بودیم. اما ظاهراً این‌بار نوبت یک تراشه اگزینوس منحصربه‌فرد است!

تراشه قدرتمند اگزینوس سال 2025 از راه می‌رسد

یکی از منابع دنیای فناوری به نام «OreXda» در توییتی مدعی ساخت این تراشه منحصربه‌فرد شده است؛ تراشه‌ای که ظاهراً تا سال 2025 از آن رونمایی نخواهد شد. این ادعا با شایعات پیشین که گفته بودند تا سال 2025 خبری از تراشه اگزینوس پرچمدار جدیدی نخواهد بود، در یک راستا قرار می‌گیرد.

Exynos-2300-is-on-the-way-1.jpg
-

به نظر می‌رسد سامسونگ برای این چیپ جدید می‌خواهد از دو هسته قدرتمند Cortex-X استفاده کند. البته این پیکربندی در صورتی عملکرد بالایی خواهد داشت که از نظر دما هم تحت کنترل باشد. احتمالاً در کنار آن‌ها، شاهد استفاده از چهار هسته قدرتمند با فرکانس پایین‌تر و همچنین چهار هسته کم‌مصرف باشیم.

طبق ادعای منبع گزارش امروز، نتیجه همکاری سامسونگ با گوگل و AMD، تولید پایدار‌ترین و قدرتمندترین تراشه مورد استفاده در گوشی‌های گلکسی خواهد بود. اما حتی با این ادعا، نمی‌توانیم کاملاً درباره آینده تراشه‌های سامسونگ خوشبین باشیم.

برای مثال پیش از اینکه اگزینوس 2200 معرفی و در گوشی‌‌های هوشمند مورد استفاده قرار بگیرد، کاربران بر‌اساس شایعات و گزارش‌ها، امید زیادی به عملکرد بالای آن داشتند؛ مخصوصاً که از یک پردازشگر گرافیکی بهره می‌برد که با همکاری AMD توسعه یافته بود. اما در عمل کاربران با عملکرد پایین‌تر از انتظار و شکست آن از رقبایش رو‌به‌رو شدند.

در‌نهایت با توجه به اینکه فاصله زیادی تا سال 2025 داریم، باید منتظر انتشار گزارش‌ها و شایعات زیادی درباره نسل بعدی تراشه‌‌های اگزینوس سامسونگ باشیم.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: twitter.OreXda

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر