سامسونگ و هواوی بدون رقیب در بازار گوشی‌های تاشو خواهند بود

Untitled-1.jpg

به نظر می‌رسد که سامسونگ همچنان پیشتاز بازار گوشی‌های تاشو خواهد بود، چرا که با تاخیر و لغو شدن پروژه تولید گوشی‌های تاشو توسط برندهای رقیب شرایطی برای این کمپانی به وجود آورده که بی‌رقیب بماند. البته سامسونگ در مقابل هواوی که رقیب چینی خود است اختلاف زیادی دارد و نزدیک‌ترین کمپانی تعقیب کننده او با فاصله به کارش ادامه می‌دهد.

راس‌یانگ، مدیرعامل شرکت DSCC، در گزارشی مفصل گفته که با شایعاتی که درباره لغو شدن پروژه پیکسل فولد گوگل و تاخیر در عرضه محصولات تاشوی سایر برندها به خاطر کمبود جهانی تراشه شنیده می‌شود، سهم سامسونگ از بازار گوشی‌های تاشو که پارسال ۸۳ درصد بود، در سال ۲۰۲۱ به ۸۶ درصد می‌رسد. هواوی هم با سهم ۱۰ درصدی در رده دوم قرار می‌گیرد.

مدتی پیش در همه گزارش‌ها می‌دیدیم که گفته می‌شد با ورود رقبا جدید، بازار گوشی‌های هوشمند متحول خواهد شد و سهم سامسونگ کاهش پیدا خواهد کرد. اما تا به الان اتفاقی نیافتاده و حتی اگر اتفاقی خاص رخ دهد تا وضعیت فعلی در آینده نزدیک تغییرات زیادی نخواهد داشت. از میان گوشی‌های ۲۰۲۱ بازار بیشترین سهم به گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۳ تعلق دارد.

huawei-mate-folding-1.jpg
-

راس‌یانگ سال گذشته نیز گطارشی منتشر کرد و گفت که گوگل، اوپو، ویوو و شیائومی در سال ۲۰۲۱ از محصولات تاشوی خود پرده بر می‌دارند. شیائومی فروردین امسال از اولین موبایل تاشوی خود با نام می میکس فولد رونمایی کرد که با قیمت پایه ۱۵۰۰ دلار راهی بازار شد. ولی سایر شرکت‌ها هنوز موفق به عرضه محصولات خود نشده‌اند.

سامسونگ آخرین محصولات تاشوی خود را در مرداد ماه امسال معرفی کرد و بعید به نظر می‌رسد که دستگاه تاشوی دیگری در دنباله سال جاری میلادی معرفی کند. این شرکت احتمالا مدل‌های جدید گوشی‌های تاشوی خود را دوباره در تابستان سال آینده معرفی می‌کند، ولی همچنان می‌تواند با گوشی‌های فعلی سری گلکسی Z بازار را در دست داشته باشد و در صورت استقبال کاربران در فصل تعطیلات، درآمد خوبی از فروش این محصولات به دست آورد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: Gizmochina

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر