سامسونگ سریع‌ترین SSD مبتنی‌بر PCIe 4.0 جهان را رونمایی کرد

ssd samsung.JPG

کمپانی سامسونگ بار دیگر با رونمایی از SSD جدید با نام Smasung 990 Pro نشان داد که در حوزه‌های مختلف تکنولوژی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. این محصول که جانشینی برای Samsung 980 Pro محسوب می‌شود تا ۵۵ درصد نسبت به‌قبل بهتر عمل می‌کند.

سامسونگ قرار است طی چند ماه آینده SSD جدید خود را روانه بازار کند، بدون شک تا چند ماه دیگر اطلاعات دقیقتری از این محصول منتشر خواهد شد چرا که پیشرفت‌های ملموسی را برای گیمرها و سازندگان محتوا به‌همراه خواهد داشت که با قرار گرفتن در دسترس این افراد اطلاعات دقیق‌تری به دست خواهد آمد.

کمپانی سامسونگ SSD جدید خود را برای بازار هدف گیمرها معرفی کرده و قدرت و سرعت را به کاربران پیشنهاد داده است. اما این SSD در طیف گسترده‌تری از کاربردها قرار می‌گیرد مانند ویرایش فایل‌های 4K که نیاز به سرعت نوشتن بالای داده دارند. این شرکت می‌گوید ۹۹۰ پرو با سرعت خواندن اطلاعات تا ۷۵۴۰ مگابایت برثانیه و حداکثر سرعت نوشتن داده‌ها تا ۶۹۰۰ مگابایت‌برثانیه، عرضه می‌شود.

کمپانی کره‌ای سامسونگ برای بهبود عملکرد SSD جدید، آن را به جدیدترین NAND عمومی خود موسوم به V-NAND مجهز کرده است که تراکم هر تراشه را افزایش می‌دهد تا بدون نیاز به اشغال فضای بیشتر، عملکرد را در محصولی با ابعاد کوچک‌تر از قبل، بهبود دهد. این SSD همچنین یک کنترلر اختصاصی جدید دارد.

01-990-of-pc-overview@2x.webp
-

اس اس دی 990 Pro برای گیمرها بهینه شده است چرا که آزمایش آن با Forspoken ثابت کرد که سرعت اجرای بازی‌ها را تا چه‌ حد افزایش می‌دهد. با ۹۹۰ پرو، زمان بارگذاری نقشه فقط به یک‌ ثانیه رسید. در مقام مقایسه این فرایند با SATA SSD حدود چهار ثانیه و با یک هارد HDD معمولی حدود ۲۸ ثانیه طول می‌کشد.

برخی از بهترین هاردهای SSD اغلب با مشکل گرم‌شدن مواجه می‌شوند و سامسونگ با بهبود بهره‌وری انرژی درایور تا ۵۰ درصد نسبت به پرچم‌دار قبلی خود یعنی ۹۸۰ پرو، به رفع آن می‌پردازد. علاوه‌براین ۹۹۰ پرو این شرکت از تعدادی قابلیت جدید برای مقابله با حرارت بهره می‌برد. این محصول همچنین از نورپردازی RGB بهره می‌برد تا در داخل کیس شما جذاب‌تر به‌نظر برسد.

همان‌طور که اشاره شد، شاید سامسونگ یک SSD کاملاً جدید عرضه کند که مطمئناً سرعت بالایی خواهد داشت، اما این برند همچنان به‌جای آزمایش‌ PCIe 5.0 به فناوری آشنای PCIe Gen 4.0 پایبند است. این شرکت درحال‌حاضر با عرضه‌ی SSD جدید خود، پرسرعت‌ترین محصول مبتنی‌بر PCIe 4.0 را تولید کرده است.

سامسونگ ۹۹۰ پرو در ماه اکتبر با ظرفیت‌های مختلف تا دو ترابایت عرضه خواهد شد. فهرست قیمت پیشنهادی برای مدل یک ترابایتی این محصول ۱۷۹ دلار است، درحالی‌که مدل دو ترابایتی آن ۳۰۹ دلار قیمت خواهد داشت. این شرکت همچنین یک مدل چهار ترابایتی از این SSD معرفی کرده است که سال ۲۰۲۳ و با برچسب قیمت نامشخص دردسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: digitaltrends

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر