گوشی‌های اقتصادی سامسونگ هم احتمالا از این پس بدون شارژر عرضه می‌شوند

شارژر.jpg

این گونه که به نظر می‌رسد کمپانی سامسونگ تصمیم گرفته تا گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی خود را بدون شارژر درون جعبه به دست کاربران برساند.

برای اولین بار کمپانی اپل بعد از رونمایی از آیفون 12 تصمیم به حذف شارژ از درون جعبه این گوشی‌های هوشمند کرد، بعد از آن شارژر و هدفون از جعبه بسیاری از گوشی‌های پرچمدار و قدرتمند حذف شد، بهانه کمپانی‌ها مسئله محیط زیست و تولید کمتر زباله‌های الکترونیکی اعلام شد. البته این کار اپل در ابتدا مورد تمسخر قرار گرفت، اما بعدها کمپانی سامسونگ، شیائومی و... همین روند را پیش گرفتند.

سامسونگ نیز با رونمایی از گلکسی S21 شارژر این محصول را حذف کرد که این شامل سری گلکسی S22 و همچنین گلکسی S21 فن ادیشن هم می‌شود. دلیل این کار کمپانی‌های تولید کننده موبایل هنوز مشخص نیست و تنها سود این شرکت‌ها مسئله مهمی بوده است چرا که به عنوان مثال وقتی کسی گلکسی S22 پلاس و اولترا می‌خرد، به احتمال بسیار زیاد هیچ شارژر ۴۵ واتی درون خانه ندارد که آن را شارژ کند. این اتفاق برای خیلی‌های دیگر هم رخ می‌دهد.

با این حال این ترندی بود که مثل حذف جک ۳٫۵ میلی‌متری، توسط اپل ارائه شد و شرکت‌های دیگر هم آن را دنبال کردند. اما نکته‌ی جالب اینجاست که به مرور زمان، حتی گوشی‌های پرچم‌دار اقتصادی هم دیگر از جک ۳٫۵ میلی‌متری یا هندزفری و شارژر بهره نمی‌بردند. می‌دانستیم بالاخره این اتفاق‌ها را با گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی هم شاهد خواهیم بود اما دقیقا مشخص نبود چه‌زمانی. امروز متوجه شدیم که این اتفاق در واقع قرار است همین امسال و طی یکی دو ماه آتی رخ دهد.

20210114_Sean_Hollister_Verge_1.jpg
-

این گونه که شایعات به ما می‌گوید قرار است که برخی از گوشی‌های اقتصادی سامسونگ بدون شارژر درون جعبه عرضه شوند. در همین رابطه لیستی منتشر شد که در آن شاهد نام گوشی‌هایی نظیر گلکسی A13 و A23 بودیم که سامسونگ به‌تازگی از آن‌ها رونمایی کرده است. گلکسی M23 و M33 هم به احتمال زیاد جزء این دسته از گوشی‌ها قرار می‌گیرند اما در این باره مطمئن نیستیم.

هنوز کمپانی سامسونگ این مسئله را تایید و تکذیب نکرده است و اگر این اتفاق طی این مدت رخ ندهد، چند ماه دیگر حتما عملی می‌شود. در واقع در مسیر تحقق آن هستیم و چیزی هم نیست که بگوییم برای عملی شدن آن زمان زیادی نیاز است. به‌خصوص اینکه شرکت‌هایی نظیر سامسونگ و اپل می‌دانند کاربران دیگر با این قضیه کنار آمده‌اند و پذیرفته‌اند که به محض باز کردن جعبه‌ی گوشی، فقط یک کابل و یک گوشی را مشاهده کنند. البته ما هم به‌عنوان مصرف‌کننده نمی‌توانیم قید خرید گوشی‌های خوب را به خاطر نبود شارژر از جعبه بزنیم چون این هماهنگی برای اعتراض بین کاربران وجود ندارد، به خصوص کاربران اپل. بنابراین این موضوع نمی‌توانید روی ارزش خرید محصولات این دو شرکت تأثیر بگذارد.

با حذف هدفون و شارژر از جعبه گوشی‌های موبایل بدون شک تا چند مدت دیگر بعد از خرید گوشی باید حتما برای خرید شارژر و هدفون اقدام کرد که در نهایت این کمپانی‌های تولیید کننده هستند که سود خوبی به جیب می‌زنند و از فروش گوشی‌های میان‌رده‌ی خود که حاشیه سود کنی هم دارند، درآمد بیشتری کسب کنند.

البته اگر شیائومی، ردمی، پوکو، وان‌پلاس و بسیاری از شرکت‌های چینی دیگر که میان‌رده‌های بسیار خوبی را راهی بازار می‌کنند به همین سیاست خود ادامه داده و شارژرهای پرسرعتی را درون جعبه‌ی گوشی‌های‌شان قرار دهند، قطعا می‌توانند در نزد کاربران، انتخاب ارزشمندتری به حساب بیایند. حال باید دید چه پیش می‌آید.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: SamMobile

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر