دستاورد جدید دانشمندان: تولید داروی مسکن با استفاده از ضایعات صنعت کاغذسازی

fvfvf.jpg

احتمالاً بسیاری از افراد این حقیقت را نمی‌دانند، اما بر اساس بررسی‌هایی که انجام شده است، صنعت داروسازی حتی بیشتر از صنعت خودروسازی کربن تولید می‌کند. در حال حاضر، دانشمندان روشی را کشف کرده‌اند که از ضایعات تولید کاغذ به عنوان مواد اولیه در تولید برخی داروها مانند پاراستامول (استامینوفن) و ایبوپروفن استفاده می‌کنند.

گروهی از پژوهشگران دانشگاه باث در بریتانیا ادعا کرده‌اند که فرایندی برای تبدیل β-pinene، که یکی از اجزای تربانتین است، به مواد اولیه در ساخت برخی داروها توسعه داده‌اند. در حال حاضر، بیشتر شرکت‌های داروسازی مسکن‌ها را با استفاده از ترکیبات شیمیایی حاصل از نفت خام تولید می‌کنند.

تربانتین یکی از پسماندهای تولید شده در صنعت کاغذسازی است که به مقدار بیش از 350 هزار تن در سال تولید می‌شود. پژوهشگران می‌گویند که توانسته‌اند با موفقیت ماده‌ای به نام 4-HAP را از تربانتین بسازند که یکی از مواد اولیه مسدودکننده‌های بتا و داروی سالبوتامول برای آسم و مجموعه‌ای از مواد پاک‌کننده خانگی است.

file-20190430-136797-igafe8-910x600.jpg
-

استفاده از این ماده به عنوان مواد اولیه در صنعت داروسازی، علاوه بر افزایش پایداری زیست‌محیطی، به روند پایدارتری در تولید داروها کمک می‌کند. امروزه، وابستگی صنعت داروسازی به نفت باعث شده است که تحت تأثیر رویدادهای سیاسی قرار گیرد و قیمت سوخت فسیلی را تحت تأثیر قرار دهد.

با این حال، باید توجه داشت که استفاده از این فرایند در حال حاضر ممکن است باعث افزایش هزینه نسبت به تولید داروها با استفاده از مواد حاصل از نفت خام شود. احتمالاً مردم ممکن است برای دستیابی به داروهای پایدارتر، هزینه بیشتری را بپردازند، اما احتمالاً بسیاری از افراد ناراضی از افزایش قیمت داروها خواهند بود.

پژوهشگران براساس محاسبات خود می‌گویند که صنعت داروسازی 28 درصد کوچک‌تر از صنعت خودروسازی است، اما 13 درصد بیشتر از آن کربن‌دی‌اکسید تولید می‌کند. بنابراین، ضروری است که این صنعت نیز با روش‌هایی آلودگی‌های خود را کاهش داده و به حفظ محیط‌زیست کمک کند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: bath.ac

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر