قابلیت سرچ به اینستاگرام اضافه شد؛ نزدیک‌تر از همیشه به گوگل

جستجوی کلمه‌ی کلیدی در اینستاگرام.jpg

اینستاگرام حالا با استفاده از الگوریتمی هوشمند، قابلیت سرچ را به برنامه‌ی خود اضافه کرده است. این در حالی است که پیشتر سرچ در اینستاگرام به هشتگ و حساب کاربری محدود بود.

اینستاگرام شبکه‌ی اجتماعی است که دائماً در حال پیشرفت است و در مدت 10 سال، توانسته است با روح پویای خود، به یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان تبدیل شود.

حالا این بار اینستاگرام ابزار جستجوی قدرتمند جدیدی را ارائه کرده است که با سرچ کلمه‌ی کلیدی، تمامی پست‌هایی که شامل آن کلمه هستند را برای شما نمایش می‌دهد. این در حالی است که تا پیش از این، جستجو در اینستاگرام به هشتگ‌ها و حساب‌های کاربری محدود بود. همین موضوع باعث می‌شد تا برای رشد پیج اینستاگرام و دیده شدن پست‌ها، دارندگان پیج مجبور باشند در انتخاب هشتگ‌ها دقت زیادی به خرج بدهند. حالا اما با قابلیت جدیدی که اینستاگرام به خود دیده است، شاید لازم نباشد به اندازه‌ی قبل به این موضوع توجه شود.

بنا به گفته‌های سخنگوی اینستاگرام، الگوریتمی که برای این جستجو به کار رفته است، شامل فاکتورهای زیادی از جمله زمان به اشتراک گذاری پست، کپشن آن و همچنین تصویر یا ویدئوی پست است. همچنین این الگوریتم با استفاده از یادگیری ماشین، تلاش می‌کند بهترین و باکیفیت‌ترین محتوایی که مربوط به کلمه‌ی مورد نظر شماست را نمایش دهد.

جالب اینجاست که قابلیت جدید اینستاگرام، محدودیت‌هایی دارد. برای نمونه امکان جستجوی برخی کلمات مانند QAnon (تئ‍‍ وری توط‍‍ عه) یا واکسن از طریق این قابلیت وجود ندارد. از سوی دیگر مطالب سیاسی مانند جستجو در خصوص افرادی مانند جو بایدن و ترامپ هم نمایش داده نخواهد شد. البته این مسئله چندان دور از ذهن نیست زیرا هر سازمان و برنامه‌ای، سیاست‌های مخصوص به خود را دارد.

در حال حاضر این قابلیت تنها در کشورهای آمریکا، انگلیس، کانادا، ایرلند و دو کشور انگلیسی زبان دیگر ارائه شده است.

اخبار مرتبط:

همه زیر و بم‌های دیلیت اکانت موقت و دائمی اینستاگرام

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: engadget


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر