سال گذشته ۳.۲ میلیارد دلار گوشی وارد کشور شده است

smartphone varedat

گمرک اظهار کرده است که در سال ۱۴۰۲، تعداد ۱۴ میلیون و ۶۸۸ هزار و ۵۸۰ دستگاه گوشی تلفن همراه وارد کشور شده است. این واردات به دو شیوه تجاری و مسافری صورت گرفته و مجموع ارزش آن به ۳ میلیارد و ۲۰۲ میلیون دلار می‌رسد.

همچنین، گمرک آمار سالانه واردات گوشی‌های موبایل به کشور را منتشر کرده و بیان کرده است که در سال ۱۴۰۲، بیش از ۱۴ میلیون و ۶۸۸ هزار گوشی به کشور وارد شده است. این واردات به دو شیوه تجاری و مسافری انجام شده و مجموع ارزش آن به ۳.۲ میلیارد دلار می‌رسد. تفکیک آمار واردات نشان می‌دهد که از این مجموع، ۱۴ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۳۰۶ دستگاه گوشی تلفن همراه به شیوه‌ی تجاری وارد شده‌اند و مجموع ارزش واردات به شیوه‌ی تجاری نیز ۲ میلیارد و ۹۳۲ میلیون دلار است.

در مدت زمان مذکور، تنها ۴۶۶ هزار و ۲۷۴ دستگاه گوشی به شیوه مسافری وارد شده است که ارزش آنها به ۲۷۰ میلیون دلار تخمین زده شده است.

smartphone iran
-

از مجموع واردات کلی کشور در سال مذکور، ۴.۵ درصد به واردات گوشی‌های تلفن همراه اختصاص داشته است.

همچنین، گمرک اعلام کرده است که آمار واردات گوشی تلفن همراه در این مدت شامل دو دسته‌ی تعرفه‌ها است، اول: ردیف تعرفه‌های ۸۵۱۷۱۲۱۰ و ۸۵۱۷۱۳۹۰ که گوشی‌های تلفن همراه هوشمند را شامل می‌شود، دوم: کدهای شماره ۸۵۱۷۱۲۲۰ و ۸۵۱۷۱۴۲۰ که گوشی‌های تلفن همراه با صفحه کلید غیر لمسی را شامل می‌شود.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر