اسپیس ایکس در سال ۲۰۲۳ رکورد تعداد پرتاب‌ها را شکست اما تا به الان سرانجامی اتفاق نیافتاده است

starlink.jpg

اسپیس ایکس در سال ۲۰۲۳ با انجام ۹۷ پرتاب موشک فالکون به پایان می‌رسد. این افزایش نسبت به سال ۲۰۲۲ که ۶۰ پرتاب داشته است، یک افزایش چشمگیر محسوب می‌شود.

هرچند در ابتدا این شرکت قصد داشت تعداد پرتاب‌ها را در سال ۲۰۲۳ به ۱۰۰ برساند، اما با وجود کاهش انجام شده، رکورد جدید پرتاب فالکون همچنان یک دستاورد مهم برای ایلان ماسک به شمار می‌آید.

اسپیس ایکس تلاش‌های فراوانی را در سال پرشلوغی به پایان برده و احتمالاً در سال ۲۰۲۴ نیز این روال را ادامه خواهد داد. گزارش‌ها نشان می‌دهند که این شرکت در سال ۲۰۲۳ تعداد ۹۰ پرتاب از راکت فالکون ۹ و ۴ پرتاب از راکت فالکون هوی را انجام داده است. همچنین، سه پرتاب دیگر با فالکون ۹ و فالکون هوی نیز تا پایان سال در برنامه‌ریزی این شرکت قرار دارد.

رکورد اسپیس ایکس در سال ۲۰۲۳ نشان‌دهنده اهمیت و موفقیت آن در زمینه هوافضاست. با در نظر گرفتن دو پرواز آزمایشی استارشیپ که هر دو منفجر شدند، این شرکت در سال جاری تا کنون ۹۹ پرتاب انجام داده است. هرچند هدف اولیه از رسیدن به ۱۰۰ پرتاب دست یافته نشد، اما ثبت این رکورد با تفاوت ۳۹ پرتاب نسبت به سال گذشته، نشان از پیشرفت چشمگیر این شرکت در عرصه فضاپیماها دارد.

اسپیس ایکس از اوایل دهه ۲۰۱۰ با اولین پرتاب راکت فالکون و حتی از اولین فرود موفقیت‌آمیز موشک خود در سال ۲۰۱۵، مسیر بلندی را طی کرده است. برخی از موشک‌هایی که این شرکت اکنون پرتاب می‌کند، چندین بار مورد استفاده قرار گرفته‌اند. در مدت چند روز گذشته نیز، این شرکت برای نوزدهمین بار از یک راکت فالکون ۹ استفاده کرد.

اسپیس ایکس همچنان تمرکز خود را بر روی رساندن فضاپیمای استارشیپ به مدار دارد و با وجود چالش‌های مکرر، امیدوار است که در چهار سال آینده این فضاپیما را برای سفر به مریخ آماده کند. انتظار می‌رود که این شرکت در سال ۲۰۲۴ پرتاب‌های بیشتری داشته باشد و احتمالاً رکورد ۹۷ پرتاب موشک فالکون در سال ۲۰۲۳ را شکسته و به یک مرحله جدید از توسعه خود برسد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: bgr.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر