استارلینک در سال گذشته 1.4 میلیارد دلار درآمد داشت

gjnhgmkj.JPG

با توجه به اسناد منتشرشده توسط روزنامه وال‌استریت ژورنال، سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک که به مالکیت شرکت اسپیس ایکس است، در سال گذشته دستاوردی به ارزش 1.4 میلیارد دلار دست یافته است. این مبلغ، به گزارش مذکور، نسبت به سال 2021 که درآمد 222 میلیون دلاری داشت، رشد چشمگیری داشته و از پیش‌بینی اولیه که برآورد 11 میلیارد دلار کمتری داشت، پیشی گرفته است.

جالب این است که این گزارش منتشر می‌شود در همان روزی که جاناتان هافلر، مدیر اجرایی اسپیس ایکس، در یک کنفرانس اعلام کرده که شرکتش دیگر به ضرر و زیان در تولید آنتن‌های ماهواره‌ای استارلینک دچار نمی‌شود. اسناد منتشرشده توسط وال‌استریت ژورنال نشان می‌دهند که سودآوری این شرکت در سال 2022 با مشکلاتی مواجه شده است، اما گزارش ماه گذشته از این رسانه نشان می‌دهد که در سه ماهه نخست سال 2023، اسپیس ایکس موفق به کسب سود شده است.

gjnhgmkj.JPG

در جلسه مرتبط با سرمایه‌گذاران در سال 2015، شرکتی که توسط ایلان ماسک تأسیس شده بود، پیش‌بینی می‌کرد که در سال 2022، استارلینک به درآمد 12 میلیارد دلاری و سود عملیاتی 7 میلیارد دلاری دست پیدا خواهد کرد. همچنین، اسپیس ایکس پیش‌بینی می‌کرد که تعداد مشترکین این خدمات تا پایان سال 2022 حدود 20 میلیون نفر خواهد بود. در عوض، تا پایان سال گذشته، استارلینک تنها بیش از 1 میلیون مشترک فعال داشت و در ماه مه 2023 اعلام کرد که حدوداً 1.5 میلیون کاربر دارد. با این حال، شبکه‌ی سی‌ان‌بی‌سی گزارش داده است که هافلر اعلام کرده که تعداد مشترکین این سرویس به صورت چشمگیری از اعلامی‌های اولیه بیشتر است.

در ماه اکتبر 2022، ایلان ماسک اعلام کرد که استارلینک حدود 20 میلیون دلار ماهانه برای حفظ خدمات خود هزینه می‌کند. وی افزود: "اگرچه استارلینک هنوز به ضرر دچار است و شرکت‌های دیگر میلیاردها دلار به جیب می‌زنند، ما همچنان ادامه می‌دهیم و خدمات خود را به صورت رایگان ارائه می‌دهیم."

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: THEVERGE

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر