جو بایدن به استیو جابز «نشان افتخار آزادی» اعطا می‌کند

stive.JPG

جو بایدن، رئیس جمهور فعلی ایالت متحده آمریکا به استیو جابز، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل فقید اپل می‌خواهد مدال افتخار آزادی ریاست‌جمهوری (Presidential Medal of Freedom) اعطا کند.

بیانیه‌ای رسمی از کاخ سفید منتشر شده است که توضیح داده این عنوان، بالاترین نشان افتخار در ایالات متحده است که می‌توان به یک غیرنظامی اعطا کرد. همانطور که در ادامه بیانیه آمده، افرادی واجد شرایط دریافت این نشان هستند که به رشد اقتصادی، ارزش‌ها یا امنیت ایالات متحده و صلح جهانی کمک زیادی کرده‌ باشند و فعالیت‌های اجتماعی، عمومی یا خصوصی مهمی انجام داده باشند.

در سال 1976 در ماه آوریل استیو جابز اقدام به تاسیس کمپانی اپل کرد. امروز یکی از پر درآمدترین کمپانی دنیا اپل به حساب می‌آید که به توسعه و عرضه محصولات زیادی از جمله رایانه‌های مک، آی‌پاد و آیفون کمک کرد که اکنون به یکی از برترین دستگاه‌های بازار تبدیل شده‌اند. با این حال، جابز در 5 اکتبر 2011 درگذشت.

photo_2022-07-02_09-57-04.jpg
-

کاخ سفید در بیانیه خود درباره استیو جابز نوشت:

«بینش، تخیل و خلاقیت او منجر به اختراعاتی شد که شیوه ارتباطات جهان را تغییر داده و همچنان به عملکرد خود ادامه می‌دهد و همچنین صنایع کامپیوتر، موسیقی، فیلم و بی‌سیم را متحول کرده است.»

از جمله سایر افرادی که امسال این نشان را دریافت می‌کنند می‌توان به دنزل واشینگتن، بازیگر مطرح سینما و جان مک‌کین، سیاست‌مدار آمریکایی اشاره کرد. این جایزه در تاریخ 7 ژوئیه (16 تیر) اهدا خواهد شد.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: CNBC

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر