وزیر پیشنهادی دولت جو بایدن، وضعیت تحریم هواوی را بررسی می‌کند

Untitled-1.jpg

وزیر بازرگانی پیشنهادی جو بایدن، جینا رایموندو، تصمیم گرفته است تا شرایط تحریم هواوی را مورد بررسی قرار داده و حتی با مدیران و صنعت‌گران مختلف مشورت کند و تصمیم نهایی را بگیرد.

کمپانی چینی هواوی در سال 2019 بود که مورد خشم دولت ترامپ قرار گرفت و نامش در لیست سیاه وزارت بازرگانی امریکا ثبت شد، از آن روز به بعد هیچ شرکت آمریکایی بدون کسب مجوزهای لازم، اجازه‌ی همکاری با هواوی را نداشت و ندارد. حالا به صورت رسمی دولت دونالد ترامپ به پایان رسیده و اکنون جو بایدن ریئس جمهور ایالت متحده است. حالا که وزیر پیشنهادی بایدن انتخاب شده، تصمیم گرفته شده تا راه ادامه همکاری با هواوی برقرار شود و این موارد بررسی شود.

فرماندار رود آیلند که به ‌تازگی توسط بایدن به‌عنوان وزیر بازرگانی آمریکا پیشنهاد شده، جینا رایموندو نام دارد. او در جلسه‌ای که با اصحاب رسانه برگزار کرده بیاناتی داشته که این سخنان در گزارشی از خبرگزاری رویترز نیز منتشر شده است. از رایموندو در رابطه با احتمال حفظ هواوی در فهرست سیاه وزارت بازرگانی پرسیده شد، که او در پاسخ چنین گفته که باید این موضوع را به شکل کامل مورد بررسی قرار دهد. به‌طور مشخص‌تر، جینا رایموندو قصد دارد سراغ بررسی سیاست‌ها برود، با رسانه‌ها و اعضای صنعت و متحدان ایالات متحده مشورت کند تا بتواند به یک جمع‌بندی کاملی برای خود ایجاد کند و بهترین تصمیم را برای امنیت ملی و اقتصادی ایالات متحده اتخاذ کند.

از طرفی دیگر می‌توان صحبت‌های این وزیر را نوع دیگری برداشت کرد، این صحبت‌ها یعنی ممکن است در دولت بایدن تصمیم‌گیری شود که کمپانی هواوی از لیست سیاه ایالت متحده خارج خواهد شد. البته باید به این موضوع توجه داشت که رایمواندو هنوز به‌صورت رسمی به‌عنوان وزیر بازرگانی انتخاب نشده است و حتی ممکن است که دولت بایدن نیز با بررسی شرایط موجود، تصمیم به تحریم دوباره هواوی بگیرد و همچنان این کمپانی را در لیست سیاه خود قرار دهد.

هواوی در سال دوم تحریم‌های خود است که این تحریم‌ها به شدت افزایش یافته است. این تحریم‌ها توانسته‌اند تا حد بسیار زیادی روی توانایی هواوی برای طراحی و تولید گوشی‌ هوشمند اثر بگذارند؛ حتی این کمپانی مجبور شد زیر برند خود یعنی آنر را به فروش برساند.

باید دید که در آینده نزدیک چه تصمیمی برای کمپانی هواوی در دولت بایدن اتخاذ می‌شود؟ شما چه فکر می‌کنید؟

اخبار مرتبط:

هواوی رسماً فروش آنر را تایید کرد


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: androidauthority

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

whats

جمعه, 10 بهمن 1399

دلجویی از ... اغاز شد...

پاسخ

ثبت نظر