دولت بایدن در تلاش است تا بحران کمبود تراشه را برطرف کند

Untitled-1.jpg

بلومبرگ در گزارشی اعلام کرده است که، کاخ سفید تعهد کرده است تا برای رفع کمبود تراشه وارد عمل شود. گفته شده که در برنامه‌های پیش‌رو رئیس جمهور امریکا یعنی جو بایدن نوشته شده که قرار است برای بررسی زنجیره تامین به همراه توسعه‌ی یک استراتژی بلندمدت برای جلوگیری از کمبود تراشه در آینده، یک فرمانی را به امضا برساند.

عوامل مختلفی دست به دست هم دادند تا باعث شده که امروز کمبود تراشه اتفاق بیفتد. از طرفی دیگر در بازار با افزایش تقاضا محصولات الکترونیکی روبه‌رو هستیم به مانند لپ‌تاپ‌ها به دلیل تغییر سبک زندگی و مشکلات تولید تراشه اشاره کنیم که هر دوی آن‌ها مربوط به بحران کرونا هستند. در این روزها تقریبا تمامی شرکت‌هایی که در زمینه طراحی و تولید تراشه‌ها کار می‌کنند، ساخت این قطعه را به عهده شرکتی مانند TSMC می‌گذارند. حتی به دلیل بالا گرفتن اختلافات میان ایالت متحده و چین و تشدید جنگ تجاری در زمان ترامپ، شرکت‌های آمریکایی برای همکاری با تولیدکنندگان چینی فعال در حوزه‌ی تراشه باید از وزارت بازگانی کسب اجازه می‌کردند و با مشکلات بسیار زیادی روبه‌رو شدند.

این اختلافات و تصمیمات اشتباه باعث شده است که کمپانی‌های بزرگی به مانند اپل، کوالکام، سونی و AMD با کمبود تراشه مواجه شوند و حتی این کمبودها برای مردم نیز قابل لمس است چرا که پلی استیشن 5 به اندازه کافی تولید نمی‌شود و در بازار دنیا این کمبود دیده می‌شود.

Chip-Shortage-2.jpg
-

امروزه در دنیا شاهد این هستیم که صنایع مختلف ارتباط بسیار نزدیکی با یکدیگر دارند، کمبود تراشه‌ها تنها بر شرکت‌های فعال در این حوزه تاثیر نمی‌گذارد، می‌بینیم که انواع و اقسام صنایع دیگر هم با مشکلات مختلفی روبه‌رو شده‌اند. کمپانی‌های بزرگ خودرو سازی نیز بسیار درگیر این اتفاق شده‌اند به حدی که فولکس واگن، فیات کرایسلر و تویوتا طی چند ماه گذشته مجبور شده‌اند تولید خودرو را به طور موقت متوقف کنند. کمپانی دیگری نیز که همه نام آن را شنیده‌ایم یعنی فورد نیز اعلام کرده که در اوایل این ماه به دنبال بحران کمبود تراشه، تولید کامیون‌های پرفروش F-150 را توقف تولید خواهد کرد.

حالا تصمیمات اشتباه ترامپ دارد یک به یک نمایان می‌شود، برای حل این مشکل دولت بایدن باد تلاش کند تا بتواند همکاری نزدیک شرکت‌های مختلف را برقرار کند تا این کمپانی‌ها بیشتر متضرر نشوند. در هفته‌های آینده باید دید که تلاش‌ها و تصمیمات دولت بایدن در این زمینه تا چه حد مثمر ثمر خواهد بود.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: theverge

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

رضا

شنبه, 25 بهمن 1399

هفته قبل کارت گرافیکی که 12 میلیون بود امروز فروشنده می گوید 22 میلیون قیمت خورده واقعا گریه داره این وضع اون وقت ما می گوییم آمریکا آلمان و ژاپن در حال ورشکست شدن هستند

پاسخ

ثبت نظر