هواوی کارخانه تولید تراشه می‌سازد

کارخانه تراشه هواوی.jpg

پس از تحریم‌های شدید آمریکا علیه هواوی و ایجاد مشکلات متعدد برای این کمپانی، حالا هواوی تصمیم دارد تا در شانگهای یک کارخانه تولید تراشه برای تجهیزات مخابراتی 5G خود بسازد.

به دنبال تحریم‌های آمریکا علیه هواوی، این شرکت در بخش‌های مختلفی با مشکلات متعددی برای تولید گوشی‌های هوشمند خود مواجه شد. یکی از محدودیت‌هایی که دست و پای هواوی را بسته بود، به تراشه‌های اختصاصی این کمپانی، یعنی تراشه‌های کایرین مربوط بود. به دلیل همین محدودیت‌ها، حالا به گزارش فایننشال تایمز گفته می‌شود که هواوی قصد دارد در شانگهای یک کارخانه اختصاصی چیپ بسازد و آن را به هسته‌ی تولید تجهیزات مورد نیاز برای بیزینس خود تبدیل کند. البته به نظر می‌رسد که مرکز تحقیق و توسعه‌ی IC این شهر تا زمانی که این کارخانه بتواند چیپ‌های مورد نیاز و قابل استفاده توسط هواوی را تولید کند، این کارخانه را اداره خواهد کرد.

این کارخانه ابتدا کار خود را با تولید چیپ‌های قدیمیِ 45 نانومتری آغاز خواهد کرد و سپس در سال 2021، به سراغ تولید چیپ‌های 28 نانومتری خواهد رفت که برای این چیپ برای تلویزیون‌های هوشمند و دستگاه‌های مروبط به اینترنت اشیاء گزینه‌ی مناسبی است. برنامه‌ریزی این کارخانه این است که در اواخر سال 2022 توانایی ساخت چیپ‌های 20 نانومتری را بدست بیاورد تا بتواند از آن‌ها در اغلب دستگاه‌های مخابراتی 5G استفاده کند.

از نظر تئوری به نظر می‌رسد که هواوی تا زمان آماده شدن چیپ‌های خود، با استفاده از چیپ‌هایی که تا به امروز و قبل از تحریم‌ها ذخیره کرده است، بتواند همچنان به ساخت تجهیزات مخابراتی خود بپردازد. البته ممکن است از اواخر سال 2021 به بعد، این کمپانی با کمبود تراشه مواجه شود.

به این ترتیب در صورت صحت داشتن این اخبار و گزارشات، هواوی در خصوص آینده‌ی خود نگرانی نخواهد داشت. البته همانطور که متوجه شده‌اید، در این گزارش صحبتی از تراشه‌های مربوط به گوشی‌های هوشمند نشده است زیرا تراشه‌های مربوط به گوشی‌های هوشمند تکنولوژی ساخت پیشرفته‌ای دارند. به عبارتی تراشه‌های قدرتمندی مانند کایرین 900 که در هواوی میت 40 پرو به کار رفته است، یک تراشه 5 نانومتری است که مطمئناً فعلا هواوی و کارخانه‌ی شانگهای، توانایی ساخت آن را نخواهد داشت.

اخبار مرتبط:

فروش سنسور دوربین‌های سونی به هواوی مجاز شد؛ عقب نشینی نرم آمریکا

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: engadget


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ali

سه‌شنبه, 13 آبان 1399

هواوی فقط دروغ می گه. هیچ وقت نمی تونه این کار رو بکنه و به زودی هم نابود خواهد شد. :)

پاسخ

رسام

چهارشنبه, 14 آبان 1399

دیوونه هواوی مگه باباتو کشته که انقد دشمنشی

رسام

چهارشنبه, 14 آبان 1399

دیوونه هواوی مگه باباتو کشته که انقد دشمنشی

ثبت نظر