سامسونگ تولیدات گوشی‌هوشمند خود را در سال 2022 کاهش خواهد داد

samsung.JPG

وبسایت The Elec گزارش داده که کمپانی سامسونگ ظاهراً برنامه ریزی کرده تا تولیدات خود را در سال 2022 کاهش دهد و به جای عرضه 300 میلیون دستگاه، 40 میلیون دستگاه کمتر تولید کند تا حدود 260 میلون گوشی به بازار عرضه کند.

برخی از تحلیل‌گران بازار به این موضوع اشاره می‌کنند که افزایش تورم جهانی باعث شده تا کاربران تقاضای خرید موبایل نداشته باشند، البته مشکلات زنجیره تامین را نباید فراموش کرد که در سال جاری میلادی میزان خرید فروش تراشه به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

به نظر می‌رسد که همه‌گیری کرونا مانند گذشته تاثیری روی فروش گوشی‌های هوشمند نداشته باشد؛ اما ظاهرا مسایل جدیدی به میان آمده که سامسونگ را مجبور می‌کند تا استراتژی‌های تولید خود را برای سال جاری میلادی مورد بازنگری قرار دهد.

گزارشی کامل در وبسایت کره‌ای «The Elec» منتشر شده که اشاره‌ای داشته که چرا کمپانی سامسونگ مجبور شده تا استراتژی خود را نسبت به سال گذشته میلادی تغییر دهد و میزان تولیدات خود را به حداقل برساند.

127070-scaled.jpg
-

آمار تولید موبایل سامسونگ در سال 2022

به گفته این نشریه، سامسونگ روی تولید حدود 334 میلیون گوشی هوشمند در سال 2022 هدفگذاری کرده بود که از این تعداد، ظاهرا می‌خواست حدود 284 میلیون دستگاه را با امکانات خودش تولید و 50 میلیون دستگاه دیگر را به شرکت های دیگر واگذار نماید.

در واقع سامسونگ اینطور برنامه‌ریزی کرده بود که در سال جاری میلادی در نهایت حدود 300 میلیون دستگاه موبایل به بازار عرضه کند. در گزارش اخیر به نظر می‌رسد که این شرکت هدفگذاری خود را برای تولید تغییر داده است.

برای مقایسه ارقام، گفتنی است سامسونگ در سال 2020 به دلیل همه گیری کرونا، سال پرباری را سپری نکرد و تنها در حدود 250 میلیون دستگاه گوشی هوشمند به بازار عرضه کرد. در سال 2020، این شرکت 300 میلیون دستگاه تولید کرد و 270 میلیون واحد از آن به بازار عرضه و در دسترس کاربران قرار گرفت.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: business-standard

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر