تلگرام در آستانه بدست آوردن مقام یک میلیارد کاربر!

telegram

پاول دورف، مدیرعامل تلگرام، در مصاحبه‌ای نادر با تاکر کارلسن، خبرنگار جنجالی، از رشد چشمگیر این پیام‌رسان و برنامه‌های آینده آن خبر داد.

دورف در این مصاحبه که روز گذشته منتشر شد، اعلام کرد که تلگرام در حال حاضر بیش از 900 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد و انتظار می‌رود تا یک سال دیگر این تعداد به 1 میلیارد نفر برسد. او با اشاره به سرعت رشد تلگرام، آن را به آتشی تشبیه کرد که در جنگل گسترش می‌یابد.

مدیرعامل تلگرام در این گفتگو به وضوح از تمایل خود برای حفظ بی‌طرفی این پلتفرم در کشمکش‌های ژئوپولتیک سخن گفت. او به تجربه تلگرام در روسیه اشاره کرد و توضیح داد که چگونه در سال 2014 به دلیل فشار دولت روسیه برای کنترل این شرکت، مجبور به ترک این کشور شده است.

با وجود اینکه تلگرام هنوز فاصله زیادی با رقیب اصلی خود، واتس‌اپ، که بیش از 2 میلیارد کاربر فعال دارد، دارد، دورف به آینده این پلتفرم خوش‌بین است. او در این مصاحبه تأکید کرد که تلگرام تاکنون هیچ هزینه‌ای برای بازاریابی انجام نداده و تمام رشد آن به صورت ارگانیک بوده است.

دورف در ادامه صحبت‌های خود به برنامه‌های آینده تلگرام برای عرضه عمومی سهام اشاره کرد. او در مصاحبه‌ای با فایننشال تایمز گفته بود که این شرکت در صورت رسیدن به سودآوری، احتمالاً در آینده سهام خود را در آمریکا عرضه خواهد کرد. تلگرام ظاهراً صدها میلیون دلار درآمد دارد و انتظار می‌رود که از سال آینده به سود برسد.

 

pavel-durov
-

پاول دورف در نهایت در پستی در کانال شخصی تلگرام خود در مورد مصاحبه با تاکر کارلسن توضیح داد که او به عنوان مدیر یک پلتفرم پیام‌رسانی که از نظر سیاسی خنثی است، وظیفه دارد که با خبرنگارانی با دیدگاه‌های سیاسی گوناگون مصاحبه کند. این رویکرد به او کمک خواهد کرد تا بتواند داستان تلگرام را برای تمام طیف‌های جامعه تعریف کند.

مصاحبه پاول دورف با تاکر کارلسن بازتاب‌های گسترده‌ای در رسانه‌ها داشته است. برخی از تحلیلگران این مصاحبه را تلاشی از سوی تلگرام برای جلب نظر مخاطبان محافظه‌کار می‌دانند. با این حال، دورف در کانال تلگرام خود هرگونه انگیزه سیاسی را برای این مصاحبه رد کرده است.

صرف نظر از انگیزه‌های دورف، این مصاحبه نشان‌دهنده جایگاه روزافزون تلگرام به عنوان یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین پیام‌رسان‌های جهان است. با ادامه رشد این پلتفرم، باید منتظر ماند و دید که تلگرام چه نقشی در آینده دنیای ارتباطات ایفا خواهد کرد.

 

اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

منبع خبر: durov

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر