پاول دوروف صاحبان آیفون را برده دیجیتال نامید

apple-iphone-11.jpg

پاول دوروف یکی از منتقدان همیشگی اپل بوده است. حالا گذشته از تکنولوژی ساخت آیفون‌ها، امنیت کاربران آیفون را نشانه گرفته و صاحبان این گوشی‌ها را برده دیجیتالی نامیده است.

پاول دوروف، بنیان گذار تلگرام، هیچگاه نگرش مثبتی نسبت به اپل نداشته است و گاه و بی گاه انتقادهایی را نسبت به آن مطرح کرده است. وی معتقد است که اپل به توسعه دهندگان به چشم منبع درآمد نگاه می‌کند و کمیسیون فروش درون برنامه‌ای از آن‌ها می‌گیرد. وی همچنین معتقد است که اپل محصولات خود را با قیمت بسیار بالا اما با تکنولوژی‌های قدیمی و منسوخ شده راهی بازار می‌کند و کاربرانی که به این اکوسیستم وفادار هستند، این محصولات را به قیمت گزافی می‌خرند. حتی پاور دوروف نسبت به آیفون 12 پرو هم گارد گرفته و این گوشی را یک دستگاه حجیم و باستانی می‌داند. وی تجربه‌ی خوبی از تست تلگرام روی آیفون ندارد و آن را دستگاهی متعلق به قرون وسطی می‌داند. دوروف در بخشی از صحبت‌هایش به صورت مستقیم رفرش ریت 60 هرتزی آیفون را با رفرش ریت 120 هرتزی گوشی‌های بالارده‌ی اندرویدی مقایسه کرده که محتوا را به صورت روان و با انیمیشن‌های نرم به نمایش می‌گذارند.

جالب است اشاره کنیم که اخیراً مقاله‌ای از سمت وب سایت تایمز منتشر شده که در آن اپل به نظارت گسترده و سانسور به دستور چین محکوم شده است، همین ماجرا باعث شده تا دوروف، لقب برده دیجیتال را به کاربران آیفون بدهد.

دوروف در بخشی از صحبت‌هایش به این موضوع اشاره کرده است که کاربران آیفون صرفاً می‌توانند از برنامه‌هایی استفاده کنند که اپل اجازه‌ی دسترسی به آن‌ها را می‌دهد. برای مثال بک آپ گیری تنها روی iCloud ممکن است. بنابراین اصلاً عجیب نیست که حزب کمونیست چین با این رویکرد اپل کاملاً موافق باشد. به واسطه‌ی همین اتفاق، حالا چین کنترل کاملی روی اپلیکیشن‌ها و داده‌های تمامی شهروندانی که از آیفون استفاده می‌کنند دارد.

گفته می‌شود که اخیراً در حومه یکی از شهرهای چین ساختمانی به عنوان دیتاسنتر اپل برپا شده است که سرورهای آن، داده‌های کاربران چینی را نگهداری می‌کند و توسط یک شرکت دولتی چینی اداره خواهد شد. مدیر اپل، تیم کوک، مدعی شده است که داده‌های کاربران چینی کاملاً امن خواهد بود اما مشخص است که اپل کنترل این دیتاسنتر را تا حد زیادی به چین داده است. درواقع کنترل فیزیکی سیستم‌های این دیتاسنتر در دست دولت چین است و از طرفی گفته می‌شود که به دلیل ممنوعیت دولت چین، رمزنگاری هم در این سیستم‌ها اعمال نمی‌شود. حتی کلیدهای دیجیتالی که برای باز کردن داده‌های کاربران نیاز است، در دیتاسنتر چین در دسترس خواهد بود.

اخبار مرتبط:

رمزنگاری end-to-end؛ روشی برای ارتباطات امن

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gizchina

faceit.width-400.png

رسانه دیجیتال فیسیت

با ما در ارتباط باش...


8 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

Sam

شنبه, 01 خرداد 1400

حق گفته

پاسخ

امیر

شنبه, 01 خرداد 1400

خب گوگل و امازون و مایکروسافت هم آمریکا هستن نسبت بهشون نظری نداری؟
اپل بد بقیه خوب؟ حتی خود تلگرام هم بعید نیست که داده هاشو میفروشه به کشور های مختلف.

پاسخ

علیرضا کریمی یزدی

یک‌شنبه, 02 خرداد 1400

حالا این پاول دوروف همچین گارد گرفته انگار یادش رفته خودش روسی هست و تمام غرب به تلگرام به خاطر همین روسی بودن اعتماد ندارند

پاسخ

سس ماس

یک‌شنبه, 02 خرداد 1400

الان یه عده فن بوی ترول آیفون میان میگن چون دستش به آیفون نمیرسه اینو میگه =)))))

پاسخ

کاوه خادم

یک‌شنبه, 02 خرداد 1400

کاملا درست گفته
روسیه هم میخواست کلید رمزنگاری تلگرام رو از پاول دوروف بگیره و دیتاسنتر و... بده بهش و تطمیعش کنه
اما دوروف زیر بار نرفت و مرکز و دیتاسنتر هاش رو به شمال اروپا منتقل کرد و روسیه هم تلگرام رو فیلتر کرد اما با استفاده از تکنولوژی ضد فیلتر کاربران روس رو ساپورت کرد و بعد از چندبار تظاهرات مردم و همچنین ناموفق بودن فیلتر تلگرام، پوتین و کمونیستها مجبور شدند تلگرام رو آزاد کنند.
درحالیکه این همه فشار در روسیه به یک شرکت بابت دسترسی دولت به اطلاعات نیومده بود، یادمه ایران هم میگفتن اگه تلگرام دیتاسنتر داخلی بذاره میتونه کار کنه، فکر میکرد یک نوع دیتاسنتر وود داره و همه کلیدها و کاربران توش مشخصه، که بازهم تلگرام زیر بار نرفت.
البته آمریکا هم به تلگرام فشار آورد نه برای دسترسی به اطلاعات و کلیدها و رمزها بلکه برای منتشر نکردن ارز دیجیتال وابسته به شبکه تلگرام بنام گرم gram و Ton (با استدلالهایی مثل عدم شفافیت مالی انتقال پول، عدم شفافیت دارایی ها و روش کسب آنها، از بین رفتن نظارت بانکها و دولتها و...)که دوروف مجبور به عقب نشینی شد.

پاسخ

تلگرام

یک‌شنبه, 02 خرداد 1400

جدی پس فکر کردی درآمد تلگرام از کجاست؟ از کاربر پول میگیره؟تبلیغات انجام میده؟
مگه خیریه باز کرده؟ احتمال بالا داره داده های کاربران رو میفروشه . ولی به کی؟ آینده مشخص میکنه موضوع و صحتش رو

کوروش

دوشنبه, 03 خرداد 1400

بهتره کمی درباره کمونیسم و نیز گلوبالیست‌های چپ‌گرا که می‌خوان انسان‌ها رو ربات‌های تحت کنترل خودشون بکنند، مطالعه کنید، اونوقت سعی می‌کنید تا حد امکان از محصولات و خدماتشون استفاده نکنید. تا حد امکان از محصولات و خدمات چینی (بخصوص به خاطر بلای خانمان‌سوزی که با این قرارداد ترکمانچین ننگین قراره سر ایران بیارن) و نیز محصولات و خدمات شرکت‌های گلوبالیست امریکا مانند آمازون، اپل، فیسبوک، توییتر و ... استفاده نکنید.
مواظب دمکرات‌های گلوبالیست و چپ‌گرای امریکا باشید. این‌ها هم تا کشور ما رو نابود نکنند دست‌بردار نیستند.

پاسخ

xd

دوشنبه, 03 خرداد 1400

عایا دیجیتال اسلیو ها شلاقشونم دیجیتاله یا چرمی فیزیکی؟

پاسخ

ثبت نظر