رئیس هیئت‌مدیره سامسونگ با ایلان ماسک دیدار خصوصی داشت؛ همکاری برای توسعه تراشه در دنیای خودرو؟

لبنتلم.jpg

به گزارش خبرگزاری Yonhap، ملاقات خصوصی اخیر بین سرکنسول سامسونگ الکترونیکس، "لی جائه-یونگ"، و مدیرعامل تسلا، "ایلان ماسک"، تازه‌ترین تلاش برای همکاری در توسعه فناوری‌های پیشرفته بوده است.

به گفته منابع این خبرگزاری، این نشست چهارشنبه هفته گذشته در مرکز تحقیقات نیمه‌رساناهای سامسونگ در دره سیلیکون آمریکا برگزار شد. این ملاقات، با وجود تعاملات گذشته بین دو شرکت، بار اولی بود که مدیران بالادستی آن‌ها با هم دیدار کردند.

بر اساس این گزارش‌ها، سامسونگ و تسلا در این جلسه قصد همکاری در زمینه توسعه فناوری‌های پیشرفته را داشتند، از جمله توسعه تراشه‌ها برای خودروهای خودران.

65JQX4JKSVNE7NWUG4MFX3UPJI-1024x689.jpg.webp
-

همکاری با تسلا تنها گزینه پیش روی سامسونگ نیست. تحلیلگران بازار معتقدند که این دیدار می‌تواند درهای همکاری در صنعت تراشه خودروها را برای هر دو شرکت باز کند. تخمین زده می‌شود که ارزش این بازار تا سال 2028 به 700 میلیارد دلار خواهد رسید. گزارش حاضر ادعا می‌کند که آقای لی در این سفر 22 روزه به ایالات متحده با مدیران ارشد شرکت‌های آمریکایی دیگر نیز دیدار کرده است، از جمله ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، و ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل.

سامسونگ به عنوان یکی از غول‌های فناوری کره‌جنوبی، سال‌هاست در حوزه سخت‌افزارهای خودرو فعالیت می‌کند. این شرکت در سال گذشته از سری جدید تراشه‌های حافظه خودروها رونمایی کرد تا امکان استفاده از قابلیت‌هایی مانند ADAS و IVI را فراهم کند.

علاوه بر این، سامسونگ چندی پیش اعلام کرده بود که برای شرکت طراحی تراشه آمریکایی Ambarella تراشه‌هایی با فناوری 5 نانومتر تولید خواهد کرد. سیستم-بر-تراشه جدید این شرکت با نام CV3-AD685 طراحی شده است تا به عنوان کنترلر هوش مصنوعی در خودروهای خودران استفاده شود.

تسلا به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان اتومبیل‌های خودران و سامسونگ به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تراشه، به‌ویژه تراشه‌های حافظه، در جهان شناخته می‌شود. به همین دلیل، همکاری بین این دو شرکت از نظر معقولیت و منطقی بودن، از جهات مختلف قابل استناد است و می‌تواند به پیشرفت هر دو شرکت کمک شایانی کند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: Yonhap

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر