وزیر فرهنگ تایید کرد: بنیاد پویانمایی با هدف افزایش تولید بازی تاسیس می‌شود

filter.jpg

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم، محمد مهدی اسماعیلی، امروز در مجلس شورای اسلامی تصویب کرد که یک بنیاد پویانمایی در وزارت فرهنگ تأسیس شود. یکی از اهداف اصلی این بنیاد، افزایش تا 60 درصدی تولید بازی‌های کامپیوتری است. در ادامه اخبار، ما را همراهی کنید.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، وزیر فرهنگ اطلاع داد که در جلسه علنی مجلس، تصمیم به تأسیس بنیاد پویانمایی به نمایندگان اعلام کرد. او اظهار کرد که با وجود اینکه سیاست دولت به افزایش ساختار و بنیه عمده‌ای تمایل ندارد، اما به دلیل اهمیت موضوع پویانمایی، تصمیم به تأسیس این بنیاد گرفته شده است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اهداف برجسته خود دارد که شامل تولید 20 فیلم ارزشی با موضوعاتی نظیر تاریخی، دفاع مقدس، جبهه مقاومت و سبک زندگی ایرانی اسلامی می‌شود.

با تصویب این لایحه در مجلس شورای اسلامی و پیاده‌سازی برنامه توسط "محمد مهدی اسماعیلی"، نهایتاً باید تا 7300 ساعت محتوای پویانمایی ویژه کودکان و نوجوانان تولید شود. از سوی دیگر، وزیر ارشاد با ارقام موجود در لایحه مجلس را مناسب ندانست و توصیه کرد که این اعداد کاهش پیدا کنند. او معتقد است که به دلیل نبود زیرساخت‌های کافی، تولید 7300 ساعت محتوای پویانمایی امکان‌پذیر نیست و بهتر است حداقل تا 1000 ساعت محتوا کاهش یابد.

game

براساس طرح وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت "ابراهیم رئیسی"، بازی‌های کامپیوتری هم در اولویت وزارت‌خانه قرار دارد و این نهاد تصمیم دارد تا تا 60 درصد تولید بازی‌ها را افزایش دهد. بیشتر بازی‌ها به منظور رده‌سنی "کودکان و نوجوانان" تولید خواهند شد. این طرح امروز در مجلس به رأی گذاشته شد و توانست 140 رأی موافق و 17 رأی مخالف را جلب کند.

نظر شما چیست؟ آیا وزارت فرهنگ و ارشاد دولت سیزدهم روند تولید بازی‌های بومی و داخلی را افزایش می‌دهد؟ خوشحال می‌شویم نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر