دیش جدید اینترنت استارلینک اندازه‌ی یک لپ‌تاپ خواهد داشت

starlink-standard-gen

دیش استارلینک مینی، ابعادی به اندازه نصف دیش‌های استاندارد فعلی دارا خواهد بود که این ویژگی آن را به یک گزینه‌ی قابل حمل تبدیل کرده است.

انتهای امسال معرفی شود. در سخنرانی خود، مدیرعامل اسپیس ایکس، علاوه بر وعده‌ی رونمایی از دیش استارلینک استاندارد نسل سوم، اعلام کرد که تا انتهای سال ۲۰۲۴، استارلینک مینی معرفی خواهد شد که امکان حمل آن در یک کوله‌پشتی را فراهم می‌کند و در دسترس نیمی از جمعیت جهان قرار خواهد گرفت.

ایلان ماسک تأکید داشت که مأموریت استارلینک ارائه‌ی اینترنت با پهنای باند و سرعت بالا و تأخیر پایین به مناطق روستایی و با دسترسی محدودتر به اینترنت می‌باشد. او اظهار کرد که دستگاه‌هایی چون استارلینک مینی و ایستگاه‌های زمینی جدید، به پیشرفت این مأموریت کمک خواهند کرد.

ادعای ماسک درباره قابلیت قرار گرفتن دیش استارلینک مینی در یک کوله‌پشتی، توسط مستندات اخیر FCC (کمیسیون فدرال ارتباطات) تأیید شده است. ابعاد آنتن استارلینک مینی حدود ۱۰×۱۲ اینچ یا تقریباً اندازه‌ی یک لپ‌تاپ بیان شده است.

استارلینک مینی نزدیک به نصف اندازه‌ی دیش استاندارد را خواهد داشت و برای کوهنوردان، طبیعت‌گردها یا هر کسی که به دیش استارلینک کوچک و قابل حمل نیاز دارد، گزینه‌ی مناسبی خواهد بود. ماسک درباره ویژگی‌های بیشتر استارلینک مینی اطلاعات بیشتری ارائه نکرد.

starlink-standard-gen-3.jpg

جزئیات دیگری که در فایل FCC آمده است، مربوط به توان خروجی آنتن آرایه‌ی فازی است که به دلیل ابعاد کوچک‌تر دیش، توان کلی آنتن نیز کمتر خواهد بود.

بنابراین، نباید انتظار داشت که استارلینک مینی بتواند بیشترین سرعت ممکن را ارائه دهد، زیرا در موارد استفاده‌ی قابل حمل، مصرف توان سیستم مینی که به‌طور قابل توجهی کمتر از مدل استاندارد است، اهمیت بیشتری دارد.

دیش استاندارد نسل سوم استارلینک بین ۷۵ تا ۱۰۰ وات برق مصرف می‌کند. انتظار می‌رود که دیش استارلینک مینی حدود ۳۰ تا ۵۰ وات مصرف کند. برای کاربرانی که از باتری یا انرژی خورشیدی برای تأمین برق استفاده می‌کنند، مصرف کمتر استارلینک مینی بسیار مفید خواهد بود.

بسیاری از مشتریان استارلینک امیدوارند که گزینه‌ی برق DC برای دیش استارلینک مینی موجود باشد. تمامی مدل‌های فعلی استارلینک نیازمند برق AC از یک پریز دیواری یا یک مبدل هستند. اگر دیش مینی استارلینک برای موارد قابل حمل هدف‌گذاری شده باشد، منطقی است که از طریق باتری یا خروجی پنل خورشیدی تغذیه شود یا حداقل یک آداپتور همراه داشته باشد.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: twitter-SpaceX

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر