آپدیت بعدی پلی‌استیشن، امکان تجربه بازی در حین دانلود را فراهم می‌کند

sony.jpg

در آپدیت جدید سونی، امکان تجربه بازی در حال دانلود برای بازیکنان وجود داره. این نوآوری جدید سونی، بزرگ‌ترین بخش دانلودها را به قطعات کوچک‌تر تقسیم می‌کند تا بازیکنان بتوانند به سرعت وارد بازی شوند و به جای انتظارهای طولانی برای نصب کامل بازی، به تجربه آن بپردازند.

این اختراع جدید در ماه گذشته توسط سونی ثبت شده ولی به تازگی توسط وب‌سایت VeryAli Gaming شناسایی و در سایت NeoGAF مورد بحث قرار گرفته. پیش از این نیز، برخی از بازی‌ها قابلیت تجربه پیش از دانلود کامل بازی را به بازیکنان ارائه می‌داد اما این قابلیت جدید با قابلیت‌های موجود فرق بزرگی دارد؛ قابلیتی که در قدیم از آن استفاده می‌شد، اجازه تجربه بخش‌ ابتدایی بازی را در حالی که بخش‌های دیگر در حال نصب هستند را به شما می‌داد اما در امکان جدید سونی، تمام فایل دانلود به بخش‌های کوچک‌ تقسیم شده و هر بخش را به مرور نصب و پیش‌بینی می‌کند که رسیدن و دانلود بخش بعدی، چه مدت زمانی طول می‌کشد.

البته این ایده به صورت تئوری اعلام شده و باید عملکرد آن در واقعیت را مشاهده کرد اما اگر اطلاعات اعلام شده صحیح و دقیق باشد و سریع‌ترین زمان ممکن برای ورود به بازی را به کاربران ارائه دهد، در حالی که به سختی متوجه نصب بقیه قسمت‌ها در پس‌زمینه بشویم، می‌تواند تغییر بزرگی در زمینه نصب بازی به حساب آید. یکی از مشکلات بازیکنان در این سال‌ها، انتظار برای دانلود فایل بازی‌ها به دلیل سرعت کم اینترنت بوده است اما اگر این برنامه‌ریزی سونی به خوبی کار کند، بازیکنان می‌توانند در سریع‌ترین زمان به تجربه بازی بپردازند.

playstation game downloading.jpg
-

در حال حاضر زمانی که بازی‌ها در حال نصب هستند، به ما دسترسی محدودی می‌دهند و پس از تجربه بخش کوتاهی از بازی، کاربران را مجبور می‌کند تا برای نصب باقی بازی منتظر بمانیم اما در نوآوری جدید سونی، هر کدام از بخش‌های دانلود دارای اطلاعات مربوط به زمان بازی هستند و به بازیکنان اعلام می‌کند که تا زمان دانلود و تجربه مراحل بعدی، چقدر زمان نیاز دارند و پس از دانلود، می‌توانید به تجربه مرحله بعدی بازی بپردازید.

اگرچه که این برنامه جذابیت خاصی دارد ولی چگونگی پیاده‌سازی این تکنولوژی توسط سونی مشخص نشده و نحوه استفاده از این قابلیت که از طریق یک آپدیت برای پلی‌استیشن‌های 5 قابل اجراست یا اینکه به یک سخت‌افزار جدید نیاز دارد، مشخص نشده است. در هر صورت، اطلاع از این موضوع که سونی در پی راه‌های کاهش زمان انتظار دانلودها است، باعث دلگرمی بازیکنان و طرفداران پلی‌استیشن شده؛ چراکه اندازه دانلودها هر روز بزرگ‌تر می‌شوند.

شرکت سونی، بیانیه‌ای به صورت رسمی در رابطه با این به‌روزرسانی منتشر نکرده بنابراین اطلاعات ما در رابطه با این قابلیت بسیار محدود است و تا زمان انتشار اخبار رسمی، مجبور به استفاده از سیستم دانلود بسیار محدود پلی‌استیشن هستیم. هنوز مشخص نشده است که آیا سونی قصد ارائه این تکنولوژی را دارد و یا چه زمانی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت؟ در صورت تایید سونی، اخبار مربوط را در سایت فیسیت قرار خواهیم داد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: thegamer.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر