سرویس گیم نتفلیکس در نظر دارد تبلیغات درون برنامه‌ای را در حین بازی اجرا کند

netflix-gaming service.jpg

مدتی است که سرویس گیم نتفلیکس راه‌اندازی شده و تعدادی بازی به صورت رایگان در دسترس کسانی که اشتراک نتفلیکس را خریداری کرده‌اند، قرار گرفته است اما نتفلیکس به فکر کسب درآمد از این سرویس است و در نظر دارد تا تبلیغات درون برنامه‌ای را به بازی‌های خود اضافه کند.

پس از موفقیت نتفلیکس در فیلم و سریال، اکنون این سرویس پرطرفدار وارد بخش بازی‌های موبایلی شده و سعی در رقابت با دیگر شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی را دارد. هرچند که بازی‌های این سرویس برای پلتفرم موبایل عرضه شده است اما چند عنوان بزرگ کامپیوتری مانند TMNT: Shredder’s Revenge، Dead Cells و به تازگی سه‌گانه ریمستر GTA برای این سرویس منتشر شده است.

نتفلیکس به دنبال راه‌های کسب درآمد از این بازی‌ها است و خریدهای درون برنامه‌ای، یکی از راهکارهای موجود است. این روش، سال‌هاست که در صنعت بازی‌سازی استفاده شده و یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد از بازی‌ها محسوب می‌شود اما برخی با کمک پخش تبلیغات در بازی‌های خود، به کسب درآمد می‌پردازند. براساس گزارش وال استریت ژورنال، به نظر می‌رسد که شرکت نتفلکیس به فکر افزودن تبلیغات و خریدهای درون برنامه‌ای به بازی‌های خود است.

پیش از این، مدیر ارشد نتفلکیس به نام گرگ پیترز، به تمام سرمایه‌گذاران خود اعلام کرده بود که سرویس گیم این شرکت قصد دارد تا تجربه‌ای لذت بخش و بدون هیچگونه تبلیغات یا خریدهای درون برنامه‌ای را به کاربران خود ارائه دهد اما طبق گزارش اخیر وال استریت ژورنال، به نظر می‌رسد که این شرکت نظر خود را در این رابطه تغییر داده است.

netflix games.jpg
-

البته افزودن قابلیت‌های کسب درآمد به سرویس گیم، دور از ذهن نیست و به دلیل هزینه‌های سنگینی که برای بستن قرارداد با شرکت‌های بازی‌سازی صرف شده، به دنبال جبران هزینه‌ها است. قرارداد با شرکت Take-Two برای افزودن سه‌گانه ریمستر GTA و افزودن بازی Hades به این سرویس، هزینه‌های سنگینی برای این شرکت در پی داشته و عدم جبران این هزینه‌ها، می‌تواند ضربه بزرگی به نتفلیکس وارد کند.

تبلیغات در حین بازی می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد؛ در ماه گذشته و تخفیفات جمعه سیاه، تبلیغات پاپ آپ مربوط به بازی Assassin's Creed Mirage به بعضی از بازیکنان سری اساسینز کرید نمایش داده می‌شد و تمام صفحه را دربر می‌گرفت. هرچند که استودیو یوبی‌سافت در رابطه با این موضوع اعلام کرده است که تنها یک خطای فنی بوده اما نارضایتی بسیاری از بازیکنان را در پی داشت و با نقدهای منفی خود به تمام بازی‌سازان اعلام کردند که چنین تبلیغاتی می‌تواند واکنش‌های منفی زیادی در پی داشته باشد.

آیا شرکت نتفلیکس به تصمیم خود برای درآمدزایی ادامه می‌دهد یا راه دیگری برای کسب درآمد را انتخاب می‌کند؟ باید اقدام این شرکت در رابطه با این موضوع را بررسی کرد. در صورت انتشار اخبار جدید، آن را در فیسیت قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: mp1st.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر