سند افق مطلوب کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوای فضای مجازی به تصویب رسید

sosialmedia.jpg

مرکز ملی فضای مجازی تصویب کرد که کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوای فضای مجازی به تنظیم و هماهنگی امور فرهنگی، اجتماعی و محتوایی در فضای مجازی اختصاص دهد. این سند به اهمیت برنامه‌ریزی هوشمندانه در حوزه فضای مجازی تأکید دارد.

با تصویب این سند، کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوای فضای مجازی مسئول تنظیم و هماهنگی در امور فرهنگی، اجتماعی و محتوایی در فضای مجازی خواهد بود. این کمیسیون در سه سطح عملیاتی فعالیت می‌کند، شامل واکنش سریع، طراحی اقدامات میان‌مدت و طرح‌های کلان و بلندمدت.

سند مذکور همچنین به تضمین اجرایی مصوبات می‌پردازد، شامل مواردی نظیر گزارش ارزیابی عملکرد دستگاه به رئیس جمهور و رهبر معظم انقلاب، گزارش‌های نظارتی و ترک فعل به دستگاه‌های نظارتی و بازرسی، تأثیرگذاری بر جریان مالی در حوزه محتوا، تعامل نزدیک با سازمان برنامه و بودجه قبل از تصویب برنامه و حین برنامه و انعکاس عملکرد دستگاه‌ها در رسانه‌ها.

مسئولان این کمیسیون نیز موظف به درک دقیق از حوزه فرهنگی، اجتماعی و محتوایی فضای مجازی و آگاهی از چالش‌ها و فرصت‌های آن می‌باشند. آنها همچنین باید فعال در فضای مجازی باشند و از اندیشه‌ها و مسائل کاربران این فضا آگاهی داشته باشند.

دستگاه‌های عضو کمیسیون نیز موظف به بهره‌گیری از ظرفیت فکری و نگاه راهبردی کمیسیون در تدوین برنامه‌ها و بودجه سالانه هستند و باید از کمیسیون به عنوان فرصتی برای رفع چالش‌ها و هماهنگی بین دستگاه‌ها استفاده نمایند. همچنین، سایر ذینفعان از جمله پژوهشگاه فضای مجازی، خبرگان و دانشگاهیان، کنشگران مردمی و فعالین زیست بوم محتوا، مردم، شورای عالی فضای مجازی و رسانه‌ها نیز در این فرآیند تعاملی و مشارکتی نقش خواهند داشت.

با تصویب این سند، کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوای فضای مجازی مسئول تنظیم و هماهنگی در امور محتوای فضای مجازی خواهد بود و تلاش خواهد کرد تا محتوای فضای مجازی را با رعایت ارزش‌های اسلامی و ایرانی به تعالی برساند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر