طرح صیانت از فضای مجازی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد

Untitled-1.jpg

مدتی است که طرح صیانت بر سر زبان‌ها افتاد و در چند مدت گذشته سر و صدازیادی به پا کرده؛ امروز این طرح در مجلس به تصویب رسید و با توجه به مخالفت‌ مردم برای اجرایی شدن یک گام جلو رفت.

امروز ششم مرداد ماه در صحن مجلس شورای اسلامی و پشت درهای بسته جلسه‌ای برگزار شد و طرح صیانت از فضای مجازی به تصویب رسید. البته این طرح گویا یک تغییر کوچک داشته اما کلیت آن تصویب شده است.

این جلسه با توجه به تقاضای جمعی از نمایندگان برای بررسی طرح 37 ماده‌ای «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» و در چارچوب اصل 85 قانون اساسی، برگزار و در دستور کار قرار گرفت. در نهایت این طرح با 121 رای موافق از مجموع 209 نماینده حاضر در صحن، به تصویب رسیده است.

حال اگر می‌پرسید چه می‌شود باید بگوییم که این طرح حالا قرار است در کمیسیون مشترکی که از چند کمیسیون تخصصی مجلس تشکیل می‌شود، بررسی نهایی شود. سپس اگر این طرح به تایید شورای نگهبان هم برسد، احتمالا به صورت آزمایشی و به مدت ۳ تا ۵ سال اجرا خواهد شد. اگر این طرح به تصویب نهایی شورای نگهبان هم برسد، این پایان اینترنت به این شکلی که امروزه می‌شناسیم خواهد بود.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر