مشخصات پردازنده‌های دسکتاپ نسل چهاردهم اینتل افشا شد

اینتل.jpg

در جلسه‌ای با حضور سناتورهای آمریکا، ایلان ماسک اظهار کرد که به‌نوعی طرفدار چین محسوب می‌شود و منافعی در این کشور دارد.

اینتل در نظر دارد پیش از پایان سال جاری میلادی، نسل جدید پردازنده‌های دسکتاپ خود، یعنی نسل چهاردهم را رونمایی کند و در حال حاضر مشخصات فنی آن‌ها منتشر شده است.

نسل بعدی پردازنده‌های اینتل با نام رمز "رپتور لیک" عرضه خواهد شد، با این تفاوت که بهبودهایی را تجربه خواهد کرد. این پردازنده‌ها همچنان قابلیت سازگاری با پلتفرم‌های LGA 1700 فعلی را خواهند داشت.

بر اساس ویدیویی که کانال یوتیوب RedGamingTech منتشر کرده است، مشخصات احتمالی پردازنده‌های دسکتاپ نسل چهاردهم اینتل به شرح زیر است: پردازنده‌های استاندارد، K و F با حداکثر 24 هسته قدرتمند خواهند بود. به طور خاص، یکی از پردازنده‌های سری Core i5 با 16 هسته مجهز خواهد شد.

Intel-14th-gen-CPUs.jpg.webp
-

همانطور که در تصویر مشاهده می‌شود، پایین‌ترین عضو خانواده پردازنده‌های نسل چهاردهم اینتل با 6 هسته به بازار عرضه خواهد شد که بهبودی نسبت به نسل قبلی را نمایان می‌کند. هسته‌های p از نوع قدرتمند و هسته‌های e از نوع کم‌مصرف خواهند بود.

مقایسه تعداد هسته‌های پردازنده‌های اینتل در نسل 13 و 14 به شرح زیر است:

پردازنده Core i9 نسل 13 با حداکثر 24 هسته و پردازنده Core i9 نسل 14 با حداکثر 24 هسته،

پردازنده Core i7 نسل 13 با حداکثر 16 هسته و پردازنده Core i7 نسل 14 با حداکثر 20 هسته،

پردازنده Core i5 نسل 13 با حداکثر 14 هسته و پردازنده Core i5 نسل 14 با حداکثر 16 هسته،

و پردازنده Core i3 نسل 13 با حداکثر 4 هسته و پردازنده Core i3 نسل 14 با حداکثر 6 هسته.

اگرچه مشخصات رسمی پردازنده‌های آینده اینتل هنوز اعلام نشده است، اما بر اساس شایعات، انتظار می‌رود دارای ویژگی‌های زیر باشند:

معماری مشابه نسل سیزدهم با هسته‌های قدرتمند Raptor Cove و هسته‌های کم‌مصرف Gracemont، لیتوگرافی مشابه نسل سیزدهم با استفاده از فناوری 7 یا 10 نانومتری پلاس پلاس، فرکانس بالاتر از 6.0 گیگاهرتز، پشتیبانی از رم DDR5 با سرعت بیشتر، مصرف انرژی بالا (نزدیک به 300 وات) و سازگاری با پلتفرم‌های LGA 1700 و LGA 1800.

در نهایت، منتظریم قیمت پردازنده‌های دسکتاپ نسل چهاردهم اینتل تفاوت چندانی با نسل کنونی نداشته باشد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: youtube

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر