پردازنده‌های نسل چهاردهم دسکتاپ اینتل احتمالاً اواخر سال جاری میلادی از راه می‌رسند

التاتنلتناتم.jpg

به گفته یک منبع فناوری، اینتل در اکتبر امسال پردازنده‌های جدید رپتور لیک آنلاک را معرفی می‌کند و پردازنده‌های غیر K را تا پایان ۲۰۲۳ عرضه خواهد کرد. اینتل این پردازنده‌ها را تحت نسل چهاردهم دسکتاپ معرفی می‌کند.

با توجه به شایعات اخیر، اینتل برای یک سال دیگر از برند i برای پردازنده‌های دسکتاپ استفاده خواهد کرد و پردازنده‌های نسل چهاردهم مخصوص لپ‌تاپ با برند Core Ultra راه‌اندازی خواهند شد.

در نسل جدید پردازنده‌های دسکتاپ، انتظار می‌رود اینتل از هسته‌های بیشتری استفاده کند و همچنین در پردازنده پرچمدار Core i9-14900K، بهبود کمی در IPC و افزایش کم فرکانس را مشاهده خواهیم کرد. همچنین، شایعه امروز به وجود پردازنده با ۸ هسته قدرتمند و ۱۲ هسته کم‌مصرف اشاره کرده است.

Intel-13th-gen-cpu-min.jpg
-

پردازنده‌های نسل چهاردهم دسکتاپ اینتل از پلتفرم LGA 1700 پشتیبانی می‌کنند، بنابراین صاحبان پردازنده‌های دو نسل قبل می‌توانند به پردازنده‌های جدید مهاجرت کنند. در حال حاضر برخی از تولیدکنندگان مادربرد در حال به‌روزرسانی BIOS برای مادربردهای سری 600 و 700 هستند تا سازگاری آن‌ها با پردازنده‌های نسل بعدی بهبود یابد.

اینتل در فصل چهارم سال جاری پردازنده‌های موبایل Meteor Lake را با برند Core Ultra روانه بازار خواهد کرد. اما شایعات حاکی از این است که پردازنده‌های دسکتاپ Meteor Lake-S از بین برده شده‌اند و عرضه آن‌ها لغو شده است.

در نهایت، گزارش امروز به پردازنده‌های جایگزین جدید رپتور لیک، به نام Arrow Lake-S اشاره می‌کند. این پردازنده‌ها در اواخر سال ۲۰۲۴ یا اوایل ۲۰۲۵ عرضه خواهند شد و برای استفاده از آن‌ها نیاز به مادربردهای LGA 1851 است. به نظر می‌رسد بالاترین نمونه این خانواده با ۸ هسته قدرتمند و ۱۶ هسته کم‌مصرف عرضه خواهد شد. احتمالاً بخشی از این پردازنده‌ها با فناوری لیتوگرافی ۳ نانومتری TSMC تولید خواهند شد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: techadvisor

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر