سومین نسخه از DALL-E توسط OpenAi معرفی شد

Untitled-1.jpg

شرکت OpenAi، سومین نسخه از پلتفرم تبدیل متن به تصویر را معرفی کرد که از قابلیت‌های آن می‌توان به افزایش امنیت و استفاده از ChatGPT برای ایجاد یک متن و تبدیل آن به عکس اشاره کرد.

پلتفرم DALL-E یکی از بهترین ابزارهای تبدیل متن به عکس تلقی می‌شود اما حتی نسخه دوم آن یعنی DALL-E 2 گاهی اوقات خروجی اشتباهی به کاربران می‌داد؛ اما به گفته محققان OpenAi، نسخه جدید این پلتفرم درک بهتری از متن‌ها دارد و می‌تواند عکسی متناسب با درخواست شما بسازد.

ویژگی جدیدی که در DALL-E 3 به کار رفته است، ادغام شدن با ChatGPT است؛ به این معنا که کاربران از این پس نیازی به توصیف دقیق ایده‎های خود برای DALL-E 3 نیازی ندارند و می‌تواند از طریق یک گفت و گو جدید در ChatGPT از او بخواهید تا یک موضوع جدید برای شما بسازد، سپس چت بات یک پاراگراف برای DALL-E 3 ایجاد می‌کند و از او می‌خواهد تا همان موضوع را تبدیل به عکس کند. اگر شما ایده‌ای برای تبدیل به عکس دارید هم می‌توانید از متن خود برای ساخت عکس استفاده کنید.

در یک روند آزمایشی که توسط آدیتیا رامش، محقق اصلی و سرگروه تیم DALL-E انجام شد، از ChatGPT درخواست کرد تا یک لوگو برای رستوران رامن در کوهستان برای او بسازد؛ سپس ChatGPT یک دستور بلند برای تبدیل شدن به تصویر نوشت و DALL-E چهار لوگو مرتبط با تصویر توصیف شده ساخت. اتصال DALL-E به چت بات این امکان را فراهم می‌کند تا تمام کاربران حتی کسانی که نمی‌توانند به خوبی منظور خود را بیان کنند، به راحتی از این امکان استفاده کنند.

DALL-E برای اولین بار در ژانویه سال 2021 به عنوان نخستین ابزار تبدیل متن به عکس، توسط Stability AI و Midjourney عرضه شد. در سال 2022 زمانی که نسخه دوم DALL-E معرفی شد، به دلیل انتقادهایی که از نسخه اول این پلتفرم شده بود شرکت OpenAi یک لیست انتظار برای کنترل کردن کسانی که مجاز به استفاده از این پلتفرم هستند ایجاد کرد اما در نهایت این شرکت در سپتامبر گذشته، لیست انتظار را حذف کرد و DALL-E 2 ابزار را در دسترس عموم قرار داد.

banner-1.jpg
-

نسخه سوم از DALL-E در ماه اکتبر ( ماه مهر) ابتدا برای کاربران ChatGPT Plus و ChatGPT Enterprise عرضه خواهد شد و سپس برای تمام کاربران در دسترس قرار خواهد گرفت.

به گفته OpenAi، این شرکت تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا تدابیر امنیتی قوی برای جلوگیری از ایجاد تصاویر خشونت آمیز یا نتایج صریح را اعمال کند.

سندینی آگاروال، محقق سیاست در این شرکت، گفت که به اقدامات ایمنی این پلتفرم اعتماد زیادی دارد، با این حال، DALL-E 3 به طور مداوم بهبود می یابد. نمایندگان OpenAI در ایمیلی توضیح دادند که DALL-E 3 بر خلاف ورژن قبلی، از ساخت تصاویر به سبک هنرمندان زنده امتناع می‌کند. DALL-E 2 میتوانست سبک هنری تمام نقاشان را در قالب یک عکس تقلید و به شما تحویل دهد.

OpenAi برای جلوگیری از شکایت حقوقی توسط هنرمندان این ویژگی را به نسخه جدید DALL-E اضافه کرده است. نقاشان و هنرمندان میتوانند با ثبت عکس آثار خود در وب سایت، از انتشار آثار خود در محیط DALL-E جلوگیری کنند و پلتفرم نیز آثاری که مشابه با کار آن هنرمند است را در سایت خود مسدود میکند.

چندی پیش هنرمندان از سایت هایی نظیر DALL-E و Deviant Art به دلیل انتشار بی اجازه از آثارشان شکایت کردند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: theverge.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر