تیک تاک با کنار زدن گوگل به محبوب‌ترین دامنه سال ۲۰۲۱ تبدیل شد

tiktok.jpg

رده‎بندی پرطرفدارترین دامنه‌های سال 2021 امروز منتشر شد که با توجه به این لیست می‌بینیم که تیک تاک تخت پادشاهی را برای خود کرده است. این دامنه حتی توانسته از گوگل بالاتر برود و جایگاه این کمپانی بزرگ را بگیرد.

شرکت Cloudflareهر سال قبل از پایان سال میلادی، گزارشی منتشر می‌کند و محبوب‌ترین دامنه‌های سالی که پشت سر گذاشته شده را بررسی می‌کند، سال گذشته میلادی یعنی سال 2020 گوگل توانسته بود جایگاه اول را بری خود کند و اما امسال تیک تاک توانست با صعودی ۷ پله‌ای به جایگاه نخست برسد و بر روی تخت پادشاهی تکیه بزند. ظاهرا همه‌گیری ویروس کرونا فواید زیادی برای این سرویس اشتراک‌گذاری ویدیوهای کوتاه داشته است. قبلا گفته شده بود که تیک تاک در ماه آوریل به رکورد ۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه دست یافته است.

تیک تاک ابتدا برای چند روز پراکنده در ماه‌های فوریه، مارس و مه در جایگاه اول قرار گرفت، اما از تاریخ ۱۰ اوت (۱۹ مرداد) به بعد در اکثر روزها پرطرفدارترین دامنه دنیا بود. در گزارش «کلاودفلر» آمده: «روزهایی وجود داشت که گوگل اول باشد، اما تیک تاک در اکثر روزهای اکتبر و نوامبر از جمله در روز شکرگذاری (۲۵ نوامبر) و جمعه سیاه (۲۶ نوامبر) پیروز بود.»

image5-33.png
-

یکی از نکات جالب و جذاب این گزارش جایگاه کمپانی فیسبوک است که در سال ۲۰۲۰ عمدتا در رتبه دوم قرار داشت اما حالا به جایگاه سوم رفته است. در رده چهام جدول نیز نام کمپانی مایکروسافت دیده می‌شود که جایگاهی بعدی آن نیز اپل قرار دارد. آمازون که در جایگاه ششم قرار دارد، برای مدتی جلوتر از کوپرتینویی‌ها بود، اما اپل از سپتامبر به بعد جایگاه خود را پس گرفت.

نتفلیکس در ماه دسامبر ۲۰۲۰ و به‌خصوص در هفته کریسمس بالاتر از آمازون قرار گرفت و در روزهای ۲۳ و ۲۵ دسامبر ۲۰۲۰ و بازه ۲۹ دسامبر تا ۲ ژانویه حتی بالاتر اپل دیده می‌شد. در رده بعدی، یوتیوب که معمولا ششمین یا هفتمین دامنه محبوب دنیاست، فقط و فقط در روز ۲ فوریه ۲۰۲۱ به پرطرفدارترین دامنه جهان تبدیل شد. در ادامه فهرست دامنه‌های محبوب ۲۰۲۱ را می‌بینید:

TikTok.com

Google.com

Facebook.com

Microsoft.com

Apple.com

Amazon.com

Netflix.com

YouTube.com

Twitter.com

WhatsApp.com

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gizmodo

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر