نسخه چینی تیک تاک دسترسی روزانه نوجوانان را به ۴۰ دقیقه محدود می‌کند

Untitled-3.jpg

اپلیکیشن تیک‌تاک در نسخه چینی خود که با نام Douyin ارائه شده است، برای کاربران نوجوان خود حالت جدیدی راه‌اندازی کرده که «Youth Mode» نام دارد و مدت مجاز استفاده روزانه از این اپلیکیشن را به ۴۰ دقیقه محدود کرده است.

کمپانی بایت‌دنس روز گذشته در وبلاگ خود گزارشی منتشر کرد و به معرفی حالت Youth Mode پرداخت و اعلام کرد که مطابق با قوانین جدید دولت چین مبنی بر محدودسازی دسترسی نوجوانان به بازی‌های ویدیویی طراحی شده است. براساس این قانون کاربرانی که کمتر از 14 سال سن دارند در بازه زمانی ۶ صبح تا ۱۰ شب فقط ۴۰ دقیقه از این اپلیکیشن استفاده کنند و قابلیت اشتراک‌گذاری ویدیو نخواهند داشت.

این قانون برای حساب‌هایی است که با نام واقعیشان وارد شده‌اند و و سن‌شان کمتر از ۱۴ سال است، قابل راه‌اندازی است. بایت‌دنس از والدین خواسته تا به بچه‌ها در تکمیل فرآیند احراز هویت نام‌شان کمک و در صورت دریافت اعلان در برنامه حالت Youth Mode را فعال کنند.

کمپانی بایت‌دنس اعلام کرده حتی محتوایی که به این حساب‌ها نمایش داده خواهد شد بیشتر مربوط به محتواهای آموزشی از جمله آزمایش‌های جذاب علمی، نمایش موزه‌ها و گالری‌ها، چشم‌اندازهای زیبای چین، توضیح وقایع تاریخی و نظایر آن خواهد بود.

douyin-tiktok.jpg
-

دولت چین در چند وقت اخیر تمرکز خود را بر کاهش زمان حضور آنلاین نوجوانان گذاشته است. «سازمان ملی مطبوعات و نشریات چین» ماه گذشته میلادی از مقررات جدیدی پرده برداشت که دسترسی شهروندان کوچک‌تر از ۱۸ سال به بازی‌های آنلاین در روزهای هفته، جمعه‌ها و تعطیلات را محدود می‌کرد.

چین به شرکت‌های بازی‌سازی و پلتفرم‌های آنلاین مثل Douyin دستور داده که کاربران را به استفاده از نام واقعی مجاب کنند. در این فرآیند باید از شماره تلفن و سایر روش‌های احراز هویت استفاده شود تا کاربران امکان دسترسی به بازی‌های آنلاین را پیدا کنند.

تیک تاک پیش‌تر در اواخر مرداد محدودیت‌هایی را برای کاربران نوجوان خود اعمال کرده بود تا افراد با سن کمتر از ۱۵ سال نتوانند دیرتر از ۹ شب و افراد کم‌ سن‌تر از ۱۷ سال نتوانند از ۱۰ شب به بعد از این اپلیکیشن استفاده کنند.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: THEVERGE

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر