ایلان ماسک: رقابت خوب است، تقلب نه!

بذبابتغبت.JPG

شروع جنگی فراگیر، توییتر را علیه تردز، بزرگترین رقیبش، به صحنه کشانده است، حتی ایلان ماسک نیز درگیر شده است.

توییتر به متا تهدید کرده و شکایتی علیه آن در دادگاه برای انتشار اپلیکیشن تردز را ارائه کرده است. الکس اسپیرو، وکیل توییتر، نامه‌ای به مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، فرستاده و ادعا کرده است که متا با سرقت اسرار تجاری توییتر، به ساخت تردز پرداخته است.

اسپیرو، که وکیل شخصی ایلان ماسک و عضو شرکت حقوقی Quinn Emanuel است، برای توسعه Instagram Threads، ده‌ها نفر از کارکنان سابق توییتر را استخدام کرده است.

در صورتی که ادعای وکیل توییتر درست باشد، برایمان متعجب کننده نخواهد بود؛ زیرا از زمانی که ایلان ماسک به قدرت رسیده است، هزاران نفر از کارکنان توییتر اخراج شده‌اند و منطقی است که این افراد به دنبال کار در شرکت‌های دیگر باشند.

توییتر اعلام کرده است که تعداد زیادی از کارکنان سابق این شرکت هنوز هم به اسرار تجاری و سایر اطلاعات محرمانه دسترسی دارند.

توییتر ادعا کرده است که متا با سوءاستفاده از شرایط، از کارکنان سابق خود درخواست کرده است تا نسخه‌ی کپی توییتر را توسعه دهند. از دیدگاه وکیل توییتر، این اقدام متا نقض قوانین ایالتی و فدرال آمریکا محسوب می‌شود.

Threads-1024x682.jpg.webp
-

توییتر به دلایل ذکر شده، به تهدیداتی مانند "جبران خسارت مدنی و قرار توقیف" روی آورده است. همچنین این شرکت درخواست کرده است که متا "با اقدامات فوری" از هرگونه استفاده از اسرار تجاری یا اطلاعات محرمانه توییتر در تردز جلوگیری کند. اسپیرو باور دارد که متا حقی ندارد برای جمع‌آوری داده‌های توییتر اقدام کند.

بر اساس گزارش ورج، متا با انتشار یک پست در تردز، به ادعاهای توییتر واکنش نشان داده است. مدیر ارتباطات این شرکت اظهار کرده است که هیچ یک از اعضای تیم مهندسی تردز سابقه کار در توییتر را ندارند. به نظر می‌رسد متا نگرانی خاصی درباره این موضوع ندارد.

ایلان ماسک، مالک توییتر، در پاسخ به گفته‌های الکس اسپیرو نوشت: "رقابت خوب است، اما تقلب نه."

متا شبکه اجتماعی تردز را در صبح روز پنج‌شنبه به وقت تهران راه‌اندازی کرده و سلبریتی‌ها و برندها پیش از بقیه افراد به تردز دسترسی پیدا کردند. کمتر از ۲۴ ساعت پس از راه‌اندازی تردز، این اپلیکیشن بیش از ۳۰ میلیون کاربر دارد. داده‌های منتشرشده نشان می‌دهند که تاکنون بیش از ۹۵ میلیون پست در تردز منتشر شده است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: TheVerge

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر