اینستاگرام تردز از راه رسید؛ شبکه اجتماعی جدید متا برای رقابت‌با توییتر

gbggngngngng.jpg

متا، شرکت مادر اینستاگرام، اپلیکیشن مورد انتظار خود بنام تردز (Instagram Threads) را برای کاربران اندروید، آیفون و وب منتشر کرده است.

تردز، به عنوان جدی‌ترین رقیب توییتر که توسط متا توسعه داده شده است، پس از ماه‌ها شایعه و افشاگری، به صورت رسمی در دسترس قرار گرفته است. هم‌اکنون کاربران می‌توانند با دانلود نسخه‌های iOS و Android یا مراجعه به وب‌سایت Threads.net، وارد شبکه‌ی اجتماعی متن‌محور متا شوند. در صورتی که صفحه‌ی تردز را در اپ استور نمی‌بینید، می‌توانید فروشگاه را ببندید و دوباره باز کنید.

آدام موسری، رئیس اینستاگرام، در مصاحبه‌ با ورج، اظهار کرد که توییتر به عنوان رهبر حوزه‌ی شبکه‌های اجتماعی متنی شناخته می‌شود، اما متا بر اساس شرایط موجود به این نتیجه رسیده است که فرصت برای رقابت وجود دارد و تردز سرویسی مناسب برای افرادی است که در حال استفاده از اینستاگرام هستند.

instagram-threads-screenshot-one-64a630b00f068bdcb3a57b73.webp
-

تردز، به کاربران این امکان را می‌دهد که پست‌های متنی با حداکثر ۵۰۰ کاراکتر بسازند و پست‌های حاوی عکس و ویدیو (تا حداکثر پنج دقیقه) را منتشر کنند. رابط کاربری تردز نسبتاً مشابه توییتر است و شامل گزینه‌های لایک، کامنت، ری‌پست و اشتراک‌گذاری است.

با ورود به تردز، می‌توانید با نام کاربری اینستاگرام خود وارد این شبکه‌ی اجتماعی جدید شوید و به راحتی تمامی افرادی را که در اینستاگرام فالو دارید، در تردز فالو کنید. تردز و اینستاگرام ارتباطات تنگاتنگی با هم دارند و تردز به‌عنوان سرویسی مکمل برای اینستاگرام طراحی شده است.

صفحه‌ی اصلی تردز شامل پست‌های پیشنهادی و پست‌های تولیدشده توسط فالووینگ‌های شماست. در حال حاضر، نمی‌توان پست‌های پیشنهادی و پست‌های فالویینگ‌ها را در صفحات اختصاصی مشاهده کرد، اما ممکن است در آینده چنین قابلیتی به تردز اضافه شود. در مقابل، توییتر توییت‌های موردبحث را در صفحات جداگانه نمایش می‌دهد.

instagram-threads-screenshot-two-64a630b00f068bdcb3a57b75.webp
-

متا، برخی از قابلیت‌های حریم خصوصی اینستاگرام را به تردز نیز اضافه کرده است؛ به عنوان مثال، امکان فیلتر کردن برخی از کلمات در ریپلای‌ها و مشخص کردن افرادی که می‌توانند پست‌های شما را پاسخ‌گویی کنند؛ صرفاً افرادی که شما را فالو کرده‌اند یا کاربرانی که در پست‌شان را منشن کرده‌اید.

با این حال، فعلاً متا پشتیبانی از تردز را به ActivityPub اضافه نکرده است. این پروتکل غیرمتمرکز شبکه‌های اجتماعی که توسط Mastodon نیز استفاده می‌شود، انتقال داده‌ها را از تردز به سایر پلتفرم‌ها ممکن می‌کند و یک‌سری مزایای دیگر نیز دارد.

instagram-threads-screenshot-three-64a630b00f068bdcb3a57b6f.webp
-

متا در بیانیه‌ای اعلام کرده است که رویکرد غیرمتمرکز نظیر پروتکل‌هایی که بر روی ایمیل و وب نظارت می‌کنند، نقش مهمی در آینده‌ی پلتفرم‌های آنلاین ایفا خواهند کرد. در ادامه بیانیه آمده است که تردز اولین اپلیکیشن متا است که با پروتکل شبکه‌ی اجتماعی باز سازگاری خواهد داشت.

تردز به عنوان اصلی‌ترین رقیب توییتر شناخته می‌شود. در حالی که توییتر محدودیت‌های جدیدی برای کاربرانش در نظر گرفته است، کاربران جدید توییتر می‌توانند روزانه صرفا ۳۰۰ پست مشاهده کنند. کاربران قدیمی که تیک آبی ندارند، روزانه ۶۰۰ توییت مشاهده خواهند کرد.

توییتر برای مدتی کوتاه مشاهده‌ی توییت‌ها را مشروط به داشتن حساب کاربری کرده بود؛ اما شب گذشته از مواضعش عقب‌نشینی و این محدودیت را لغو کرد. همچنین، توییتر اعلام کرده است که نسخه‌ی جدید ابزار TweetDeck از ماه آینده صرفاً برای کاربران اشتراکی منتشر خواهد شد.

instagram-threads-screenshot-four-64a630b00f068bdcb3a57b71.webp
-

متا شبکه‌ی اجتماعی تردز را در بیش‌از ۱۰۰ کشور، از جمله ایالات متحده، منتشر کرده است، اما این سرویس فعلا در اتحادیه‌ی اروپا در دسترس قرار ندارد. آدام موسری که هم‌اکنون در اروپا زندگی می‌کند، می‌گوید این منطقه قوانین پیچیده‌ای دارد که از سال آینده اجرایی می‌شوند و سازگاری با این قوانین روند دشواری دارد.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، با انتشار پستی جدید، گفته است که تردز تنها دو ساعت پس از انتشار عمومی به بیش‌از دو میلیون کاربر دست پیدا کرده است. او همچنین بیان کرده است که تردز یک شبکه‌ی اجتماعی جدید است که به عنوان رقیب توییتر شناخته می‌شود، و در برخی نقاط دنیا به دلیل محدودیت‌های قانونی در دسترس نیست. زاکربرگ همچنین افزوده است که تردز هیچ‌گونه محدودیتی در مورد محتوایی که کاربران در آن منتشر می‌کنند، ندارد، با این حال، تیم متا سعی خواهد کرد تا به حفظ امنیت کاربران و جلوگیری از انتشار محتوای نامناسب بپردازد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: theverge

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر